motorskift i vw polo

Jeg er ved at lægge en 1,1 i min 1,3 vw polo fra 1986.. (Ja, jeg ved godt det er den forkerte vej)

Kan jeg tage strømfordeleren (elektronisk tænding) fra 1,3'eren og sætte på 1,1'eren og køre med den rette avancering? Vil helst undgå platiner..

Jeg har også lidt med ledningenettet.. på 1,3 sidder der to olietrykskontakter i topstykket. og på 1,1 sidder der kun en. Hvilken ledning skal der på den ene kontakt? og kommer bilen til at mangle et signal fra den anden, der ikke er der mere?

1.1 er men manuel shocker.. og 1.3 med auto-shocker. kan jeg bygge manuel shocker på bilen uden problemer?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh Rasmus Krag
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmmmm.
Den eneste grund til at gøre bilen ringere, må være at du har fået den "lille" motor i nakken, og derfor ikke rigtig er i stand til at tænke klart wink
Spøg tilside. hvorfor gå den vej ????
Så hut jeg visker, er der tale om 2 forskellige motortyper, hvor hverken ophæng, geark, udstødning m.m. passer, men ret mig hvis jeg tager fejl.
Mvh autoole
Det kommer helt an på hvilken 1.3 det er, hvis det er GT modellen (75 hk) Så er gear etc. lidt anderledes. Men den skulle passe over, uden de store problemer.

Det smarteste havde været, hvis du fik ledningsnettet med fra 1.1...

Jeg forstår dog heller ikke hvorfor du vil hae den lille motor i, den er en del langsomere og benzin kommer du ikke til at spare på alligevel (kommer som sagt an på hvilken 1.3 du har) smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis