Plexiglas plader til bag kogesektion

Jeg skal bruge noget til at beskytte vores malede vægge bag hhv kogesektion og håndvask på toilettet.
Vil gerne have noget i frosset glas eller måske plexiglas, da jeg synes de normale stålplader er grimme.
Har ringet til en glarmester han skulle have 1600kr for 2 små plader incl. beslag.
Kan jeg ikke købe evt. plexiglas og så selv skære dem ud?
Hvor kan det købes.
Er der nogler der selv har prøvet?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
www.nordiskplast.dk

Her kan du få pladen, måske kan han også skære den ud for dig.. Eller kender een der kan.

Venligst Njord

MVH Njord
Hvis du sætter det op dit komfur, så er der gode chancer for, at du på et tidspunkt får besøg af brandvæsnet.

Det er ikke en tilfældighed at der enten anvendes fliser, stålplade eller glasplade - plexiglas kan nemlig antændes ved strålevarme fra f.eks. et glemt kogeblus.

På gensyn ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej smile

Plexiglas duer ikke. Det er ikke nemt at gøre rent, og der kommer hurtigt småridser i.

Man kan købe "råglas" hos en hver glarmester - billigere end det du skriver.

Ellers køb noget alm. glas, og put noget af det dersens "sandblæs-look-folie" på. Man kan få skifterammer til få penge. Brug glasset, og kasser resten. Beslag fåes i dit byggemarked.

Husk lige at den sandblæste side skal vende IND mod væggen, da det ikke er nemt at rengøre sandblæst glas, med madfedt på.

Hvad med spejle? De kan fåes i IKEA til 30 kr. for 30x 30 cm.

Mvh
ThomasB
Det kan da ikke passe at sådan nogle småting skal koste en bondegård
Fik tilbud fra CPH Square (ved godt at de er syge med deres priser). De skulle have 1500kr.
Er der ingen køkkenfirmaer der har noget i glas (skal ikke være buet)!
Hvad med at købe 2 stk. halv-buer?
Så bliver den rund! Dårlig joke, men køkkenfirmaer lyder som det billigste, i forhold til de andre priser du skriver...
JA!!! Jeg arbejder i et køkkenfirma, men når det nu er billigere?

Carsten
Annonce
Hej
Da vi fik nyt køkken, ville vi også have glas og i Ikea har de altså glasplader til omkring 30-50 kr. De havde dem dog ikke i de mål, vi skulle bruge, men det klarede vores lokale glarmester. Glasset er "frostet" så man ikke ser alt skidtet ;o) Det kostede omkring 500 kr. for 2 stk. 40 x 80 cm, inkl. beslag til opsætning (som faktisk var det dyreste !)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har sådan en plexi-løsning, som du beskriver, bag og ved siden af mit gamle gaskomfur. Der har 7-9-13 endnu ikke været besøg af brandvæsnet, men pladerne er tydeligt mærkede af varmen fra blussene - de er gulnede og buler ud...alt i alt ikke en holdbar løsning (heller ikke specielt hygiejnisk eller økonomisk i det lange løb, hvis den skal skiftes ud regelmæssigt).
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Mette-Mus.

Det er dejligt at høre at vi ikke har måtte besøge dig.

Den dag du glemmer et blus tændt så skal det nok gå galt - jeg håber du tager det "skidt" smile ned inden længe.

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også