Udendørs fodtøj på indendørs?

Er jeg virklig så sær. Som min familie og venner forsøger at gøre mig til, bare fordi. Jeg forlanger at mit hus holdes frit for udendørs fodtøj og især stilethæle. jeg selv kunne ikke drømme om at vade rundt i andres hjem med fodtøj

Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Vendborg.
Det må da være et spørgsmål om hvad du har på gulvene, jeg bor i det lille hus på Prærien dog ikke med jordgulv men beton gulve. Så jeg har fodtøj på hele dagen også træsko som er det luneste på sådan et gulv. Jeg har da tæppe på et par steder, men det er ikke noget jeg går så højt op i. Men det kan da godt være at hvis der kom et fruentimmer i huset, så ville der sikkert komme andre boller på suppen.
Jeg har dog ingen planer i denne retning.

V.h. Håndværkeren
Min Den Gamle bandede også damerne langt væk, da de var gået ind i alrummet med stilletter på!! Huset, som vi selv havde bygget, var ikke mere end en måned gammel, da der kom små fine mærker efter de fine damers sko!!
I mit eget hjem, er det dog tilladt at have sko på indendørs, såfremt de er rene og der er fodkoldt! Ellers beder jeg også folk om at tage deres fodtøj af. Når vi sidder i have og griller, har vi gerne lagt et tæppe fra terrassedøren og hen til badeværelsesdøren. På den måde undgår folk at skulle tage deres sko af og på. Badeværelset er nemt lige at feje bagefter!!

EN ting er dog sikkert!! Når folk kommer og har taget deres sko af, så kan de være ganske sikre på at jeg losser deres sko af H..... til hvis de står smidt midt på gulvet!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg har det sådan at hvis folk ikke vil respektere de regler jeg nu engang har, ja så må de lade være med at besøge mig. Min kæreste og jeg er lige blevet færdige med at renovere et hus fra A-Z, så gider jeg da ikke at folk skal svine mit gulv til. I starten var der ballade over det, for SKOENE ER JO RENE, men så sagde jeg som det var, at hvis de ikke kunne lide lugten i bageriet, så måtte de finde et andet sted. Siden har jeg ikke hørt fra det!

God aften

Mvh

NTvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Hej vendborg.
Jeg kunne ikke drømme om at vade ind i andres hjem med fodtøj på. Da jeg bor uden for lands lov og ret, er huset indrettet efter forholdene med stengulv i entre, køkken og udestue, men vi tager altid fodtøjet af og jeg forventer at andre følger vores eksempel.

Mvh. Christian

Kom lige til at tænke på mit arbejde som elektriker... Jeg pudser jævnligt mine sko, og mit tøj er altid rent. Hver gang jeg gik ind til en kunde, tog jeg skoene af. Det gjorde jeg på en måde så kunden så det, og jeg kunne på¨den måde flere gange få lov til at beholde dem på!! Jeg har desuden et par reserve-sko og et par clip-clapper i bilen, som jeg kan bruge i tilfælde af dårligt vejr. En smed nævnte engang problemet med skoende...
Kunden -" nu tager i lige skoene af, ikke?!?"
Smeden -" Fandme ikke med en 250kg vandbeholder i armene...!!"

Man skal altid tage hensyn til andres hjem. Jeg bander også af mine kolleger når de smider deres cigaretskodder rundt omkring.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Hej Næstformand.
En god opskrift der lære ens medmenesker at stille deres fodtøj ind til siden.
For en del år siden var jeg en tur hos nogle venner, hvor jeg igennem en uges tid gik og fuskede lidt i min ferie. Husets datter havde en første elsker der havde en ualmindelig dårlig vane med at stille sine træsko lige midt på dørtrinnet, jeg skvattede flere gange i dem og bad ham pænt om at stille dem ind til siden af hensyn til vi andre. Den unge mand havde dog andre fluer i hovedet, så efter et par dage blev det mig for meget så jeg skruede hans træsko fast til dørtrinnet. Og hvilket brag der lød da knægten som sædvane kom og hoppede i sine træsko !
Men han lærte at stille dem ind til siden.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis