Klinker på gulv uden gulvvarme

Hej,

Jeg skal til april i gang med at modernisere et hus fra 1978. I dette projekt skal jeg bl.a. have lagt klinker i køkken/alrum hvor der i øjeblikket er vinyl. Problemet er at der under køkken/alrum er kælder. Etageadskillelsen er i beton og jeg kan ikke forestille mig at det er muligt at etablere gulvvarme her.
Derfor vil jeg spørge om der er nogen der har erfaringer med at ligge klinker på gulv uden gulvvarme, men med opvarmet kælder under? Bliver gulvet koldt at gå på? Eller er det acceptabelt når nu der er kælder under?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
Hej Larssk

Jeg har i mit køkken lagt klinker direkte på betondækket; i kælderen under har jeg fyrrummet. Om sommeren er gulvet dejligt køligt, men om vinteren er det nødvendigt med sokker - fødderne bliver dog ikke blå, men koldt er det.

Skulle jeg gøre det om igen, ville jeg stadig ikke smide varme i det.

Mvh.
Har overvejet el-varme i gulvet, men er ret overbevist om at jeg i længden vil være for nærig til at bruge det :-)
Hej,

ok, jeg vil lige gå i tænkeboks om hvorvidt der skal klinker på. Men godt at høre at gulvet ikke bliver som istappe om vinteren. I vores nuværende hus fra 1999 har vi gulvvarme over det hele så man er jo lidt forvent :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis