Pudsning af gasbeton.

Halløj der ude, jeg bor i et et plans ældre hus af gasbeton, hvor de har valgt i tidens morgen at sætte tagpap direkt på stenene og derpå de der træ/pap plader på inder siden af ydervæggende. Er det mugligt bare at rive pladerne ned og pudse væggende op, eller er det en dum ide´? Har også fået fortalt at jeg kunne tage pladerne og pappen af væggende og stille en gips væg op med et par centimeter´s luft imellem så gasbetonen kan ånde? Nogle gode råd hva der er bedst og nemmest.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hov Hov PAS NU PÅ.
Inde i et hus bliver der produceret en hel del fugt fra planter, dyr og mennesker. Denne fugt vil kondensere (blive til vand) som man ser det (ofte) for neden på vinduer. Det der tagpap er sikkert noget ret tyndt tjæreimprægneret pap som fugtig luft IKKE kan passere. Det kaldes også en dampspærre.

Hvis du vil isolere din tdervæg - hvilket er en MEGET GOD IDÉ - så SKAL denne papmembran VÆK da den ALTID skal sidde på den VARME side af isoleringen.

Jeg ville se at få isoleret med minimum 100 mm glas/rock-wool (tykkelsen kan du få byggeteknisk forvaltning (kommunen) til at fortælle dig om. Så skal der en ny dampspærre op - gerne med en blank aluminiums-side ind mod stuen og derefter 2 lag 12/13 mm gipsplader forskudt ½ plade.

Hvis du bare river det hele ned og pudser og maler vil du se kondensvand i lange baner på væggen når det bliver frostvejr udenfor. Din varmeregning vil sikkert blive næsten dobbelt så stor, men isolerer du kan du spare ca. 25% vil jeg skyde på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også