Hvad er DIN svaghed?

Nu er jeg lige kommet hjem efterat have skiftet generatoren på min Fiesta. Det tog vel en lille time, incl. ølpause...!!cool

Og da jeg så kørte hjemad, kom jeg i tanke om noget mystisk...rolleyes

Jeg har mod på at kaste mig ud i alt LDS arbejde i hele verden, bla. pga. denne side. Jeg er elektriker/ kølemontør og har derfor ikke de store problemer med el og elektronik. Jeg har flere gange muret, og støbt gulv. VVS, tømrer og alt muligt andet har jeg lavet. MEN lige netop det med biler er min store ævæv...sad Der er jeg helt på bar bund. Jeg har selvfølgelig lavet lidt. Skiftet dæk, vinduesviskere osv. Men at jeg selv pillede generatoren af og satte den anden på, som i øvrigt ikke var helt identisk med den gamle, var for mig en lille sejr i det store spil om at blive en fuldendt LDS'er!!

Jeg ved ikke hvorfor jeg har denne "tilbageholdenhed" overfor mekanikerarbejde, men jeg kune godt tænke mig at vide om i andre også har en "ævæv" i jeres praktiske hverdag!!

God weekend fra den ikke-bil-forstående-Næstformand

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo jeg kan godt nikke genkendende til dine iagtagelser.
For mig er det det elektriske nede i motoren på min Mc. det virvar der er af ledninger i lygtehuset hvor det meste samles oppe og indstilling af laderelæet giver mig myrepatter.

Håndværkeren
Hej Næstformanden!
Jeg har også mange svage sider, en af dem, jeg kunne godt tænke mig at kende mere til El. arbejde, ikke det hel store, men bare i det små, her til jul ville jer gerne have lidt julelys op, du ved dem med en masse små pære på en lang ledning, jeg ville gerne forlænge ledningen,så jeg satte et han og hun stik på, det var nok ikke så pænt.
Men nu er mit spørgsmål til sådanne en trikker som dig, du kender nok sådannet et sæt i en æske hvor der er tang til at afisolere ledningerne og en masse små røde+blå samlemuffer(eller hvad de nu hedder ) det er sådanne nogle små aflange hylster ad plastik med et metal rør inde i, jeg kan ikke se noget om hvad styrke de kan tage, men kunne jeg bruge dem til at samle ledninger der er på 220 vat ( eller hvad det nu hedder altså det strøm man har i huset ) eller er det kun til biler???
MVH Preben41

preben

Nu ved jeg ikke, hvor bredt det skal forstås med MINE svagheder. Men er det inden for Lav-Det-Selv's faggrupper, så er der ét område, jeg aldrig kommer til at beherske: Madlavning.

Jeg kan ikke lave noget særligt inden for madlavning. Det går lige med at koge nogle kartofler og grøntsager. Men lige snart det drejer sig om at lave en steg, lave sovs eller noget andet kolinarisk, så er det lige til en vittighedstegning. Det går ganske simpelthen ikke med mig ved komfuret Problemet er nok, at jeg ikke er særlig madglad. Og det kan ses på mig: 171/61!

Jeg er jo bygningssnedker på det fyrretyvende år, og det har stort set faldet let for mig. Men er der noget inden for håndværksfagene, jeg skal holde mig fra, så er det murerarbejde. Skulle jeg mure en havemur op, ville den vælte første gang, en hund p....de op ad den :-)

Svend Erik

Bygningssnedker

Hej Svend Erik.
Slap af, min gamle Far kan ikke koge en keddel vand uden at brænde den på !!
Næstformanden: Sjovt indlæg som gør indtryk.
Jeg er for mange år siden uddannet mekaniker. Arbejder idag med salg af biler. Har "skruet" meget bil gennem årene og har det fint med ilt og gas, CO2 svejsning, slibning, bearbejdning osv. i metal. Men TRÆ - kan ikke finde ud af det. Skal jeg save, bore, høvle eller slibe går det som regel galt. For mig er det som om tolerancerne i træ er "større" end i metal - og så ender jeg som regel op med noget der ikke passer helt 100 procent sammen...så jeg holder mig som regel fra at lave noget i træ, hvis det skal være perfekt.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Wohooo!! Så er jeg ikke den eneste der har de der trælse opgaver, man bare SKAL have en anden til at lave/hjælpe med...!!

Preben41--->> Du kan sikkert godt bruge dem til at forlænge din ledning med, men husk at når du forlænger et kabel, skal den være dobbelt isoleret. Det betyder at du skal have et stykke krympeflex udenom presmufferne. ellers kan der rende vand ind i samlingerne... Og det må du vide - Vand + el= Ny sikring!!

Knudr--->> Myrepatter= de små forhøjninger der kommer i huden under påvirkning af kulde. Også kaldet Gåsehud!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Citat fra knudr

Myrepatter ???


Gåsehud eller julemad og i norges land hedder det "ståpels"

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Til Næstformanden!
Mange tak for dit svar,men hvad er krympeflex?? det lyder måske dumt, men hvis man ikke spørger får man jo heller ingen svar.
MVH Preben

preben

For længe siden... sagde den kære JørgenE at vi her er samlet i et forum, hvor ingen spørgsmål er for dumme til at blive stillet!! Ej heller er en idé for dum til at blive hørt...

Hvis nu du vidste hvad krympeflex er, ja så havde Næstformanden ikke noget at give sig til at skrive en lørdag aften...

Krympeflex er et materiale der som ordet siger kan krympe. Det kan fås i fantastisk mange farver, faconner og længder. Prøv evt. http://www.elvvs.dk/category.2305.article.19586 for at se eksempler...
Det kan man trække udenover samlingerne og krympe på bagefter. det giver en fugttæt samling hvis det er med lim (se link)

Næstformanden -der mere end én gang har glemt krympeflexen, inden ledningerne blev samlet...

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis