Alger på fliser

Hvad er det man gør med alger på havefliser ??

Jeg har endnu ikke selv problemet men en nabo spurgte og jeg kom faktisk i tvivl.

Jern vitriol tager algerne men efterlader en sort flisebelægning tilbage.. Det er ikke ønskeligt.

Afrensning med højtryk skader jo selve fliserne så den er også valgt fra.

Der findes så forskellige kemi produkter der hedder noget med alge rens osv.
Mig bekendt er det oftest en kraftig salt opløsning der er det virksomme middel.

Men er der andet end at oversalte det hele !!
Det er jo ikke rart med en hund der har følsomme poter ??

KAn du et godt trick ??

Venligst Njord wink

MVH Njord
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

JørgenE kan noget med en eller anden dims.. Han har talt om den før, men jeg kan ikke huske hvad den hedder.

Mvh
ThomasB
Et blligt men nok ikke super effektivt middel skulle (har ikke prøvet det selv) være store mængder ren eddike og bearbejdning med en gulvskrubbe.Skal sikkert gentages en gang årligt.
Har selv prøvet det mod mos og det hjalp fint, blot ved jeg ikke om gulvskrubbe uden eddike havde været lige så effektivt.

mvh Anders Kruse
?? En eller anden dims er jeg ikke med på - jo måske dimsen man kan købe til en højtryksrenser og som spuler i mange stråler, men også ødelægger fliserne ved bruge flere gange.

Nej, jeg har netop fået at vide af en flisemand, at man skal sprede asken ikke af farmor smile men fra brændeovnen ud over og så lade det ligge til det har regnet. Det skulle tage algerne, da der er noget syre i denne aske.

Jeg har dog endnu ikke selv prøvet det.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Jeg har blandet klor og vand (ca. 1-5) og skrubet på lyse fliser, og skyllet godt efter med vand. Det blev så pænt at folk spurgte om vi havde fået nye fliser ;-)
Smid noget stenmel og fej det lidt frem og tilbage så er algerne slebet væk helt uden kemi.
Hvis det skal være Rodalon, så skal det være den der hedder Rodalon Udendørs 10% - kan købes hos materialister.

------------------
Mvh.

René

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis