vil bygge glasfiberbåd

Hej .

Jeg er ny her inde på forummet og interresere mig lidt for både.

Jeg har planen om at bygge en båd i glasfiber til sommer der er 15 fod lang, og 160cm bred. Jeg har en anden båd som jeg har tænkt mig at bruge som skabelon, men ved dog ikke hvor mange lag glasfiber jeg skal bruge? hvor tykt det skal være, og om man skal starte med det tykkeste eller tyndeste glasfiber først?
Er der ikke nogle der har prøvet noget lignende før, og måske har en massse billeder, og en eventuel guide?

På forhånd tak .
Frederik
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kverntheern

Hej .

Jeg er ny her inde på forummet og interresere mig lidt for både.

Jeg har planen om at bygge en båd i glasfiber til sommer der er 15 fod lang, og 160cm bred. Jeg har en anden båd som jeg har tænkt mig at bruge som skabelon, men ved dog ikke hvor mange lag glasfiber jeg skal bruge? hvor tykt det skal være, og om man skal starte med det tykkeste eller tyndeste glasfiber først?
Er der ikke nogle der har prøvet noget lignende før, og måske har en massse billeder, og en eventuel guide?

På forhånd tak .
Frederik


hej Fredrik

www.hempel.dk er der en lille bog for begynder om glasfiber i pdf file du kan hente den hedder vist den lille søstærke. et råd jeg selv fik i dette KANONT forum

mvh Hr.Ertmannbiggrin
hej. Jeg vil bare sige at det du påtænker er et kæmpearbejde, og jeg har så vidt jeg husker aldrig set noget der virkelig lykkedes. Mit råd vil være , prøv om du kan leje en passende form, der er nok nogen i forummet som kender en der kender en, og støb så båd deri.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Kverntheern,

Super fedt projekt du vil igang med der. Jeg håber du får masser af gode svar herinde fra. Jeg er selv meget interesseret og vil gerne følge de svar der nu måtte komme til dig.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig selv, da jeg ikke har erfaring med bådbyggeri... men det kan være jeg kan få det ved at følge med her?!?

Kom nu gutter! Hjælp ham med at få hans drøm søsat!

Mzane
Jeg vil give Lynæs 100% ret her, det er et kæmpe arbejde at skulle bruge en anden båd som skabelon, bevares det kan gøres men prismæssigt er det helt ude af proportioner. Du skal enten låne / Leje en form eller også købe en brugt båd, alt andet er hul i hovedet.

V.h. Håndværkeren
Til Kverntheern.
Jeg har arbejdet en del med glasfiber og håber jeg kan hjælpe dig lidt.
til en 15 fods båd ville jeg bruge en 300g måtte som første lag og der efter 3 lag 45o g måtter.Da du vil bruge en anden båd som skabalon/form er det meget vigtigt at alle kanter er afrundet der må ikke være skarbe kanter da det skaber luftlommer.Hvad er det for en båd du vil bruge som skabalon???
træ,glasfiber er den glat eller klinkbygget.Håber dette hjælper dig lidt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra johnny møn

Til Kverntheern.
Jeg har arbejdet en del med glasfiber og håber jeg kan hjælpe dig lidt.
til en 15 fods båd ville jeg bruge en 300g måtte som første lag og der efter 3 lag 45o g måtter.Da du vil bruge en anden båd som skabalon/form er det meget vigtigt at alle kanter er afrundet der må ikke være skarbe kanter da det skaber luftlommer.Hvad er det for en båd du vil bruge som skabalon???
træ,glasfiber er den glat eller klinkbygget.Håber dette hjælper dig lidt.


Hej igen.

http://www.terhi.fi/service.cntum?pageId=114373

Det er denne båd vi skal bygge ud fra.
Og tak for hjælpen indtil videre.
Advarsel !!!!
Brug ikke overstående link, det er inficeret med trojaner !
Jeg prøvede det og straks lukkede det adgangen til internettet.
Jeg har heldigvis en ordentlig skanner der hurtigt kunne fjerne problemet, men bare for at i andre ikke skal have det samme besvær.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Advarsel !!!!
Brug ikke overstående link, det er inficeret med trojaner !
Jeg prøvede det og straks lukkede det adgangen til internettet.
Jeg har heldigvis en ordentlig skanner der hurtigt kunne fjerne problemet, men bare for at i andre ikke skal have det samme besvær.

V.h. Håndværkeren


Hej.

Det virker fint på min computer, så det forstår jeg virkelig ikke-

Hvis andre har prøvet det, kan i så ikke fortælle om det virker hos jer?
Det virker også på min.. tror måske dit anti ad-aware program er lidt overfølsomt..
Det vil jeg selvfølgelig ikke afvise, det er sat til at tage alt hvad der kan være skadeligt for min computer.
Syntes bare jeg ville advare hvis det nu ikke bare var min det var galt med.

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også