Fugt i ydervæg i lejlighed (Hjælp)

Hej.

Jeg har en lejlighed, hvor der er fugt i en ydervæg.

Jeg har fået det råd at montere vindpap bag gipsvæg ved at man sætter et lægte på 45mm + rockwool og dampspærre for at afslutte med en 13mm gipsvæg, det skulle holde fugten udeconfused

Jeg har læst så meget om Knauf/Danogips varmvæg, men det er en meget dyr løsning og er den i virkeligheden bedrerolleyes

Er der nogen som har andre løsningsforslag?

Mvh Sterup
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv og finde ud af hvor fugten kommer fra ville værre en god idé
den med at lukke fugt inde er en dårlig idé da det kan give store skader

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Du skal først sikre dig, hvor fugten kommer fra. Er det en ældre lejlighed, kan der være meget lidt isolering i hulmuren - eller slet ingen. Har kendskab til nogle etagebyggerier, hvor de nederste etager er fuldmurede (altså uden hulrum), pga. stabilitet.

Hvis fugtudtrækket er størst forneden på væggen, så er et godt bud, at det er kondensfugt, forårsaget af en eller flere årsager:

1) For høj luftfugtighed (ingen udluftning/ventilering, tøjtørring i lejligheden)
2) For dårlig isolering
3) For lidt varme

Er det kondensfugt, så er en isoleret forsatsvæg løsningen - men brug 100 mm isolering!!!

Mvh.

Jan R.
Hej Jan R.

Det er en ældre ejendom uden hulmursisolering, har jeg fået at vide. Og det virker som kondensfugt, jeg har på fornemmelsen at det er, en sammenblanding af det du skriver i punkterne.

Så jeg vil få en forsatsvæg sat op, når væggene er tørret op.

Tak for svaret.

Mvh Sterup
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis