El problem på LT 35 diesel 2.6

Hej Alle!

Jeg har skiftet batteriet ud, da det gamle var "faldet sammen", og da jeg monterer det nye, er batterilampen i kontrolpanelet, begyndt at lyse kraftigt, UDEN der er sat tænding til. Når bilen bliver startet, slukker lampen, og der er ingen problemer med at lade under kørselen.

Så det store spørgsmål er: Hvad er så det?

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke ledningsnettet på en LT 35, men det afviger nok ikke fra den normale vognpark, så hvis du afmonterer ledningen som er monteret på DF+ på generatoren og ladelampen slukker, ligger fejlen i generatoren. Hvis den ikke slukker, - puha så skal ledningsnet og instrumentbord tjekkes.

Mvh. Christian

Citat fra Kassereren

Jeg kender ikke ledningsnettet på en LT 35, men det afviger nok ikke fra den normale vognpark, så hvis du afmonterer ledningen som er monteret på DF+ på generatoren og ladelampen slukker, ligger fejlen i generatoren. Hvis den ikke slukker, - puha så skal ledningsnet og instrumentbord tjekkes.


Ladelampen slukker ikke, men, jeg fik en mekaniker til at se på den. Fejlen er enten kul eller kulholderen der er defekt. (han er lovlig undskyldt, da han undersøgte den hjemme i min indkørsel, med mit sparsomme værktøj)

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Kort fortalt får ladelampen strøm fra instrumentbordet når motoren er stoppet, og dermed virker generatoren som stel for ladelampen. Når motoren er startet og generatoren derfor genererer strøm, stiger spændingen på DF+ og ladelampen slukker. Hvis ladelampen derfor ikke slukker når ledningen afmonteres DF+, er ledningen kortsluttet - eller der er en fejl i instrumentbordets reguleringskredsløb. Det sidste er ikke sandsynligt. Hvis ledningen er kortsluttet, vil den normalt være brændt over som følge af spændingen fra generatoren, men så lader generatoren heller ikke, så jeg kan ikke få det til at stemme overens at ladelampen lyser og at generatoren lader, især hvis kullene er nedslidte.
Håber du finder fejlen.

Mvh. Christian

Hej Kasserer!

Da mekanikeren løsnede kul eller kulholder(så det ikke direkte) slukkede lampen, og lyste igen da det blev sammenspændt.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
OK - det lyder rigtigt. Håber mekanikeren blev lidt sundere wink

Mvh. Christian

Tråden er død, og det var generatoren også, så der er monteret en ny.

Mvh. Birger

P.S. Tak for interessen.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis