Opvaskemaskinen slår HPFI relæet fra

Hej,

vores opvaskemaskine (ecotronic) begyndte pludselig midt i en vask at slå HPFI relæet fra.
Jeg har været inde og kigge efter oplagte kortslutninger, men kan ikke finde nogen. Er der nogen der har erfaringer med dette?confused
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bojedrengen

Da vi overtog vores nuværende hus fik vi en opvaskemaskine med i købet der også slog relæet når den skulle køre.

En reperatør skiftede varmelegemet der var ødeæagt og gav overgang (sælger betalte selvfølgelig wink ) og så kørte den fint igen. Så det er måske der du har problemet ??

Mvh
Niels
Puha... der kan være flere fejl der gør udslaget!!
Skete det MIDT i en vask, eller var det i starten? det kan være varmelegemet (Hvilket lyder sandsynligt, hvis det var i starten da maskinen skulle opvarme vandet) eller det kan være en utæt pakning/slange der lader vand få adgang til de elektriske dele. Jeg er mest tilhænger af det forslag der går på varmelegemet. Det er ret simpelt at skifte, men lige i det tilfælde er jeg ikke helt sikker på reglerne vedr. gør-det-selv-arbejde!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er ikke noget i vejen for selv at udskifte varmelegemet, dette er fuldt ud lovligt. Du skal dog være opmærksom på at det ikke er sikkert at Ecotronic er helt glade for at du selv skruer på deres maskine og de kunne derfor muligvis lade en eventuel garanti bortfalde
.
Hej. Erfarigsmæssigt er det varmelegemet i ca 90 % af de tilfældene. Det er jo ikke en kortslutning der får HPFI relæet til at slå fra, det er afledning, så lige så snart er er vand i maskinen er fejlen der.
VH
bjor
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis