Ejendomparkerings pladser i asfalt

Hej alle sammen,

Sad og diskuterede lidt omkring underlaget når man laver parkeringspladser/indkøsler/carporte.

Den ene påstand var at man gravede 20 cm af til grus. Jeg ville sige til en indkørsel/carport er det ca. 25-30cm stabilgrus og 5cm læggegrus, så der skulle i hvert fald graves 30-35cm af, er det ikke sådan ca. rigtigt?

Men hvad så når man skal lave en stor asfaltparkeringsplads til f.eks. min ejendom... hvor meget graver man ned der når det var en græsplæne før? Og hvor meget af hver type grus bliver der lagt?


Venlig hilsen
Martin
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt muld skal graves væk, det kan være alt fra ingenting til 50cm men ligger som regel omkring de 30 cm - dog er det nødvendigt at der plads til 30cm hårdt stampet stabilt grus og 3 cm afretningsgrus + sten

Ved asfaltparkering på tidligere græsplæne, er det mere kompliceret
Det skal vurderes hvor tung trafik pladsen udsættes for - om det er nødvendigt med bundsikringsgrus (0/64) og hvor svær en asfalttype der skal bruges

Ved tung trafik kunne det være som følger: 30-50 cm bundsikring/ 20 cm stabilt grus/ 10cm asfalt type GAB/ 3cm slidlag i pulverasfalt

Med venlig hilsen

Fladder
Okay... så var jeg ikke helt galt på den med de 30cm stabil. Men man skulle i hvert fald grave mere end 20cm af...

Det var fordi vi snakkede om at det ville være en god ide hvis ejendommen der hvor jeg bor lavede flere parkeringspladser og der ville vore græsplæne være ideal.

Tak for svaret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis