Gulvbelægning i værksted

Jeg er ved at lave et hobby værksted i mit skur og vil i den forbindelse støbe et nyt gulv (med isolering og gulvvarme).

Jeg har gået og tænkt en del over hvad jeg skal lægge på gulvet - Det skal være rart at gå/ligge på, være nemt at gøre rent, slidstærkt og have høj styrke. Jeg har overvejet linolium, men tror ikke det er stærkt nok.
Jeg har hørt fra en mekaniker at de fik hældt en flydende gummi-masse ud på gulvet i deres værksted, som mere eller mindre udjævnede sig selv og hærdede til en utrolig stærk overflade der stadig var let elastisk og skridsikker. Han kan desværre ikke huske hvem der udførte det, og søgen på nettet har heller ikke givet noget resultat.

Nogen gode ideer til enten hvor man kan få en sådan flydende belægning, eller andre gode ideer til hvad man kan bruge som gulvbelægning i et værksted ?

Henrik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fliser/kakler!

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg tror fliser er for skrøbelige. De har det med at knække hvis man taber en hammer.. wink
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Gulv maling (epoxy) 2-3 lag med kvarts-sand strøet på 1. lag. Det dur.

hvis du får en ridse, taber noget osv er det nemt at lave.

Vi har lige fået lavet det på vores værksted og det er rigtig nemt at holde.
selvnivellierende spartelmasse (kan anbefale cerasit CN75), ligner epoxy, er ret holdbart (også som slidlag) og nemt at arbejde med.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Hej Eitzen.

Jeg ville helt klart vælge træplanker, de er behagelige at gå og stå på. Og så har de en lyddæmpende efekt.
At du vil have gulvvarme syntes jeg er at overdrive lidt voldsomt i et hobbyrum.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Grunden til at jeg vil lave gulvvarme er at det er den billigste og nemmeste løsning. Jeg har solvarme (kombineret med et gasfyr), og kan sætte det op så gulvvarmen kun trækker på solfangeren, hvilket skulle være rigeligt til at holde minimum 10-15 grader selv om vinteren. Da jeg alligevel skal støbe nyt gulv tager det jo ikke mange minutter lige a lægge lidt pexrør på armeringsnettet inden betonen kommer på.
Jeg havde ikke overvejet træplanker. Det kunne muligvis også være en god ide.
Jeg har i mellemtiden fundet nogle firmer der laver flydende gummi gulve, men der ser ud som om det ikke er nemt at lægge ud.
http://www.rocidan.dk/indhold/index.php?valg=produkter
Nogle der har erfaring med disse produkter ?

Henrik
Kork. Kork! KORK!! biggrin

Det har jeg i min hobbykælder, du vil ikke fortryde det! Lunt, behageligt at gå på og slidstærkt som bare...
Gulvet er et pudset cementgulv og korkfliserne er klæbet på. De er forseglede med en eller anden speciallak (lavet af et gulvfirma, aner ikke hvad det er).
Kan støvsuges, viskes over osv.

For lige at sætte anvendelsen i perspektiv: jeg har høvlebænk, fræsemaskine, drejebænk etc. stående rundt omkring, og hverken træ- eller metalspåner bider på det.

God fornøjelse,

Bent.
Jaeeh og så isolerer det også godt, så det vil være spild at lægge varmerør under !!!!

Håndværkeren
til et værksted ville jeg nok vælge epoxy. slidstærkt og nemt at holde, taber du noget er det bare at tørre af så er det rent igen.
hvis du vil vide mere om det kan du snakke med dem her"LKR Epoxy" de ligger i karlslunde, det er der vi plejer at købe, og det vi bruger kræver heller ikke certifikat da det ikke er den giftige model...
vi bruger det på ladet af vores biler og det holder i ca 1 år med kørsel af div store entreprenør maskiner.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også