Alge belægning på ekkolods transducer.

Hej.

Til info har min sejlbåd en gennemførende transducer til ekkolodet Garmin 160BLUE i skrogbunden, men den sidste måneds tid af sejlsæsonen 2006, virkede det absolut ikke efter hensigten; det kunne intet se, ingen dybde angivelse hverken numerisk eller på det grafiske display.

Da jeg fik taget båden op i okt 2006, var tranduceren voldsomt begroet med ruger, og dette bevirkede fejlen.

Her er så mit spørgsmål; man må iflg. producenten ikke male tranduceren, men er der nogen af jer der kender til en måde at behandle transduceren, så den kan forblive algefri ?

Mvh JBN
wink
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den sikreste måde er at flytte transduceren indenbords, fremgangsmåden er beskrevet her på siden for ikke så længe siden. undersøg dog først om producenten fraråder dette

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs.
Med hensyn til indenbords transducer er jeg fuldt ud bekendt med denne procedure, men det var egentlig ikke det jeg spurgte efter.
Jeg spurgte om "behandling" af transducer, der tænker jeg på om det var muligt smøre fedt, vaseline eller lign. som signalet netop kan gå igennem, på samme måde som vandet.
Mvh JBN
Hvorfor ikke bare give transduceren et tyndt lag bundsmørelse, det var vist i "gamle dage" hvor der var kobber i bundsmørelsen man ikke måtte bruge det på dimsen.
Hej
Jeg har også gennemgående svinger, og den kører upåklageligt med et pænt lag mille på, så hvorfor ikke prøve.
Mvh autoole
Hej autoole og håndværkeren.

Jeg siger tak for rådet, og giver den en gang mille til foråret.
Så satser jeg på det bedste, og håber det virker.

Mvh JBN
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også