internet/netværk

Hej Alle,

Jeg har et sommerhus i en feriepark, hvor der i alt er 148 selvsendige feriehuse, der er trukket kabel til telefonstik i hvert af husene, og alle kablerne ender samme sted i receptionshuset.

Er det muligt at få en internet forbindelse, således at man kan opkoble alle 148 feriehuse på samme forbindelse, således at man kan tage sin pc med på ferie og gå på nettet?

Det telefonstik der er der i dag er ikke tilkoblet, men lukket af med et blændæksel

måske er der også andre muligheder, f.eks internet over fællesantenne, eller elnettet, eneste betingelse er at det skal være den nemmeste og billigste løsning

Mvh

Klaus
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok have fat i noget ala comflex.dk , bolignet.dk , novomatrix.dk osv. (har ABSOLUT ikke noget med disse firmaer at gøre - det var bare først på listen) - der findes sikkert flere udbydere. En mulighed i den anledning er selvfølgelig trådløs med en bette rækkevidde på et par 100 meter. Søg på "fælles bredbånd"

Man kan også søge på "fælles bredbånd" hos it- og telestyrelsen ( Se informationen om bredbånd til boligforeninger på: http://www.itst.dk/bredbaandsloesninger ) - det giver selvfølgelig en "page not found".

Mogens
Danland der står for udlejningen har lavet et trådløst netværk, men prisen er 1 kr. pr. minut, det har sat 10-12 antenner op i området, og aligevel er signaler "meget lavt" då så jeg hælder ikke til en trådløs løsning, specielt ikke når der nu er trukket telefon kabler i alle huse.

Jeg havde forestillet mig en billig løsning med en hurtig forbindelse, og så alle huse var koblet op på denne med en router, men jeg kan forstå på dig at det ikke er Lav Det Selv arbejde?

Mvh

Klaus
Kvaliteten på gamle telefonledninger rækker ikke til et lan. Et lan kører endvidere på 4 tråde, tlf. på 2. Jeg skal da ikke afvise, at du kan købe nogle "dimser" som kan kompensere for den manglende kvalitet, men vil nok sende samme råd som ovenstående. LDS delen kunne jo være at grave kabler i rette kvalitet ned, samt sætte stik op, og smide stikkene ind i en router, kræver bare en spade og en skruetrækker. *SS*
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Jeg har ikke selv haft med området gøre i 5 år - men dengang var det PDS kabler. Hvad de iøvrigt hedder, og hvor de er billigst aner jeg ikke - jeg bestilte bare en elektrikker med dem. (det er 8 trådede parsnoede kabler, hvor du til en forbindelse bruger de 2 par). Men ærligt talt - hvad er problemet i trådløst - prisen ? eller kvaliteten? Der er da ingen grund til at grave kabler ned, hvis det bare er et prisspørgsmål.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Ja, prisen har stor betydning.

Som jeg har skrevet , så findes der i forevejen et trådøst netværk, dette ser rimeligt dyrt ud, det var derfor jeg tænkte at det måtte være bedre og billigere med et trådbaseret anlæg.

I telefonstikket er er 4*0,5 kvd, dette er det samme som du(Gerhard) skriver at der skal bruges, så er det vel meget nemt ikke?

Mvh

Klaus
Nope, som jeg skrev første gang er kvaliteten ikke god nok i de ledninger. Men når det er sagt, så kan jeg kun sige Prøv - men pas på - jeg forstår, at du "kun" har det ene hus, så er der mange andre, som du skal overbevise, og du får håret rimeligt godt i klemme, hvis du i bar iver lover mere end du kan holde.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Citat fra www.spotvvs.dk

Ja, prisen har stor betydning.

I telefonstikket er er 4*0,5 kvd, dette er det samme som du(Gerhard) skriver at der skal bruges, så er det vel meget nemt ikke?

Klaus


Ledningsbaseret netværk spredt ud over flere huse kan give nogle uhyggelige problemer med forskelle i strømniveau, som igen i værste fald kan ødelægge netkortene. Jeg er ikke elektriker så jeg kan ikke forklare hvad der sker, men udstyr som er jordet forskellige steder på en grund bør altså ikke være elektronisk forbundet.

De steder hvor jeg har hørt om den slags problemer, har de brugt lyslederkabler, og det er astronomisk dyrt i forhold til dit nuværende trådløse netværk!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis