Polo fra '87 går død..

Vil lige se om der skulle sidde en ekspert her i underlige polo fejl smile

Har en polo 1.1 '87, der har det med at dø når man kobler ud under kørsel. Som om den pludselig mister brændstof tilførslen.

Hvis den holder i tomgang normalt, kører den fint!

Karburatoren er renset, og justeret mht. co2 osv. (havde den forbi et værksted). Det har hjulpet, i stedetfor at dø 7 gange på en 20km tur, dør den nu kun 2 gange..

Jeg ved at pulldown uniten ikke er helt optimal, men den skulle kun have noget at sige når den er kold.

Er der nogen der kan have en ide til hvad man skal kigge efter?

/ Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ovenover topdækslet sidder der en ledning der kommer fra kaburatoren den er samlet med et spadestik. Prøv at rense stikket med smergellærred når du har skilt det ad, det er et kendt polo problem
Tjek ligeså stelforbindelsen til karburatoren, og husk karburatorsprit hvis du ikke allerede har prøvet det. Lyder som en karb der fryser til.
Stelforbindelsen er den ledning som jeg tidligere omtalte, og det med spritten kan måske være en løsning men jeg tvivler
Spritten kan meget vel hjælpe. Er der det midste fugtigt i vejret og koldt er der risiko for at karburatoren kan fryse.

Er bilen med vandopvarmning af manifolden eller går der et rør nede fra ustødningen op til indsugningen?

har du fået rettet problemet Foden?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis