Toilet løber.

Hej alle.

Jeg har et toilet der løber, og har haft det skilt ad, og renset pakningen for neden... Dette hjalp ikke. Det er et toilet af ukurrent mærke.. "Clara" Kan man få nye ting til dette, eller er det et nyt toilet der skal til?? Eller hvad skal jeg gøre???

På forhånd tak

-Kenter
Hej alle. Jeg har et toilet der løber, og har... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan også være indløbsventilen, som styres af svømmeren.
Hvis den ikke lukker helt tæt, står vanden også og løber, gennem overløbsrøret...

Men cisternen fyldt, luk for vandtilførslen til toilettet, løber det stadigt efter ca. 5 min,
er det bundpakningen som Håndværkeren beskriver.
Stopper løberiet, er det indløbsventilen...

mvh jens
Prøv at give den lidt gymnastik, du ved sådan op og ned en hel masse gange, når du har gjort det så sidder der sikkert en lille stille skrue hvormed du kan trykke flyderarmen lidt længere ned i cisternen.  Er der ikke en stille skrue bukker du forsigtigt stangen en lille smule nedaf.
Så skulle den G være barberet.
Jeg kanikke finde en skrue og armen er af plastic og kan ikke bøjes :-(
Kan man skifte hele flyder delen? eller kan man næjes med at skifte indløbsventilen som Jens beskriver, for det er helt sikkert den som er problemet, den står og "fiser" lige så stille kan man høre hvis man lægger øret til cisternen.

Mvh
Jeppe
Det må jo løbe ud et sted, ellers ville den ikke fylde vand på hele tiden, så tjek nu hellere hovedventilen den der sidder i bunden, slutter denne ikke tæt vil du hælde en masse vand ud i døgnet til ingen verdens nytte. Og med devand priser vi efterhånden har er det omat få lukket, du kan så vidt mig bekendt ikke købe reservedele til ventilen hvor vandet kommer ind. Så skal du have en helt ny ventil på.
Annonce
Det er helt sikkert ventilen som ikke slutter tæt, har lige skilt det hele ad og sat hele flyderarmen etc på en slange uden for toilettet og jeg kan ikke få det til at stoppe helt selv jeg "trykker" flyderen rigtig hårdt lukk+et. Det pipler stadig ind lige så stille og roligt ikke noget voldsomt men nok til at jeg skal have en ny ventil, flydearm etc. Nogen bud på hvor den slags reservedele kan købes og i hvilket prisleje? Det er mere om det bedre kan betale sig at købe et helt nyt toilet :-)
Jeg har fundet den fuldstændig samme ventil på nettet til 300 + fragt
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Toilet-tilbehoer-Reservedele-Gustavsberg-Villeroy-Boch--Gustavsberg-Svoemmeventil-FLUIDMASTER-394429.html

Mvh
Jeppe
Det er en universalventil:


http://shop.ebay.co.uk/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A4682&rt=nc&_nkw=FLUIDMASTER&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=2&_sc=1
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis