Genveks anlæg

Hej alle GDS
Jeg er GDS med store "GDS".
Jeg skal til at anskaffe mit et Genveksanlæg, og her er jeg lidt på bar bund.

Hvad skal jeg kikke efter??

Det anlæg jeg skal købe skal ikke have kølnings mulighed, men virkningseffekten og driftsudgiften må gerne være fornuftigt.

Nogle gode råd??? Også til hvor jeg kan købe det til en fornuftig penge
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige for at være 100%. Du mener varme genvindingsanlæg ?
De har alle næsten samme virkningsgrad. Du skal henvende dig til et sted der sælger dem, der er mange ting at tage højde for. Størrelse, rørdimensioner, placeringer af ind og udblæsning. Det er en videnskab. Jeg fulgte bare med på sidelinjen da mit blev dimensioneret men satte det selv op. Det kører iøvrigt fuldstændigt perfekt og mærkes kun hvis det, af en eller anden grund, ikke køre. Det er en Exhausto maskine. Genvex er et fabrikat.
Det er nemt at lave selv, men lad en anden designe og indstille det.
Hej

Der findes ikke ret mange på markedet i dag der opfylder kravene til bygningsreglementet, så hvis du vil have et anlæg der er økonomisk forsvarligt at anvende i fremtiden, skal du stille det krav, at anlægget opfylder disse kriterier.

Pt kender jeg kun Nilan & Genvex der har godkendte anlæg, men der er sikkert flere på vej.

Forlang skriftlig dokumentation, og lad et seriøst prof firma designe og indregulere det, da det ellers ikke er meget værd.
Citat fra StenKrog

Lige for at være 100%. Du mener varme genvindingsanlæg ?


Ja det er til at cirkulere og genbruge varmen til nyt frisk luft udefra
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis