Snyder TDC med lovede GB.

Hvor mange af jer har TDC som net forbindelse ?
Og får i hvad i betaler for i GB. Jeg betaler for en forbindelse på 2 GB, men det er sjældent at den er oppe på 1,6 GB. Værst er det når jeg vil se net TV så er det mange gange afbrudt i flere sekunder ad gangen, nogen gange er er lyden der, men billederne følger ikke med !
Er det noget nogen af jeg kan genkende, så skriv om det.

V.h. Håndværkeren
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det nok et absolut mindretal, der kører med så hurtig en forbindelse, da den jo normalt kun sælges til større virksomheder med mange brugere, men hvad siger TDC-Erhverv. Jeg ved tilfældigvis, at alle den slags forbindelser overvåges konstant, så en simpel klage burde føre til en omgående reaktion.

Hvordan måler du i øvrigt hastigheden? Kan det ikke være serveren i den anden ende, der ikke kan følge med?
OK, med den pris, så tror jeg nok, at du hører til de almindelige dødelige, der blot har fået indsat en faktor 1000 for meget.

Jeg går nu ud fra, at du mener 2 Mbit/s (2000 kb/s) hhv. 1600 kb/s og så er det jo noget helt andet vi taler om. De 1600 kb/s ligger da fuldt ud inden for det som TDC angiver, at du skal forvente. Der er jo tale om en pakkekoblet forbindelse, så de bit, du har til rådighed, vil på grund af overhead aldrig være lig med det antal, der transmitteres på forbindelsen.

Har du målt på forskellige tider af døgnet? Sent om natten burde tallet nok være lidt højere end i dagtimerne.

Vær også opmærksom på, at du bør måle hastigheden uden anden trafik og udenom din eventuelle router.

Når du kritiserer forbindelsen som værende årsag til afbrydelser, så må jeg gå ud fra, at du har checket med kilden, at der ikke er problemer der. Har du gjort det ved blot at ringe til dem, og hvordan kan du være sikker på, at de har fortalt hele sandheden?
Jeg har mailet med dem ad flere gange, og jeg er ikke den eneste her hvor jeg bor der har de problemer. Og beskeden er at hos dem vises der at jeg får de 2 GB så det må være mig det er galt med eller min computer der er for gammel. Den er dog kun 1 år så det kan det ikke være. Og da teknikkeren var her sidste gang sagde han at den computer sagtens skulle kunne klare mere endnu.
Men jeg har selv en anelse om at de binder mig en historie på ærmet.
Og jo der er forskel i løbet af døgnet hvis jeg vil se eks. Tv avisen Kl. 21,00. Så er det i hak hak, ser jeg den efter Kl 24,00 er der ingen problemer.

V.h. Håndværkeren
Uden at kende noget til hvad transmisionshastighed man kan forvente og hvad der leveres..
Så er det trods alt et emne der har været omtalt i denne eller sidste uge.

Jeg mener der var noget med at man skulle kunne checke hastighed osv på en "kalibreret" måde ved at downloade en logger eller noget i den retning. Men fik ikke lige fat i hvor man kunne få fat i loggeren og hvem der stod bag.

Men når TDC, eller andre, sælger en vare for at være en 2MBit/sec. forbindelse, ja så skal det sku være en forbindelse der yder 2MBit/sec.

Hvis en bilforhandler annoncerer med at du hos ham kan købe en 4 hjulet bil, du underskriver en kontrakt på en 4 hjulet vogn... Ja så vil du jo ikke acceptere at han leverer en trehjuket "tuktuk'er" med et reservehjul....

Den vil kunne bringe dig fra at til b. Der er et total antal hjul på 4.... Men det gør jo ikke at varen kan sælges som en 4 hjulet bil / vogn.....

På samme måde bør TDC og andre net leverandører holdes fast på at de leverer de de skriver, og det er det med STORT de skal levere. Ikke alt det med småt, om at det kan de under yderst gunstige forhold i solskin onsdage mmellem 14,23 og 14,40 og hvis alle andre danskere holder sig væk fra nettet.... Det svaret hel og fuldt til flyselskabernes dobbelt bookinger. De betaler bare kompancation til de der rammes af uheldige sammenfald osv. Det må TDC kunderne bare finde sig i :eek: Kan det være rigtigt??

Jeg bruger selv Stofa, men har ikke checket hastighed, men vil gerne.....

MVH Njord
Annonce
Nu gør du mig lidt i tvivl igen, når du stadig omtaler forbindelsen som en 2 GB, men jeg er dog stadig overbevist om, at du forsøger at gøre forbindelsen 1000 gange for hurtig og at det altså blot er tale om en normal ADSL forbindelse på 2 MB (2048 kb/s).

Det du har købt af TDC er en 2048 kb/s forbindelse fra dit hjem til Internettet. Internettet ejes hverken af TDC eller nogen anden person eller noget firma, så hvad der sker på Internettet har ikke noget med din ADSL-forbindelse at gøre.

Hvis DR's server eller DR's forbindelser til Internettet ikke kan følge med kl. 21:00, så er det næppe TDC's skyld (med mindre de har ansvaret for forbindelsen til DR). Hvis der forekommer klumper i trafikken på Internettet, så kan din forbindelse fra centralen til dit hjem gerne være 2 MB, 2GB eller endnu højere, for hvis pakkerne ikke kommer frem til centralen hos TDC, så har de jo ikke noget at sende til dig.

Hvis du downloader filer ser du ofte, at det sker med en betydeligt lavere hastighed end de 2 MB, for hvis den pågældende server, som du downloader fra, har f. eks en 10 MB forbindelse til Internettet, og der er 10 kunder logget på, ja så kan de hver kun få 1 MB. Når der så tages højde for overhead i de enkelte pakker og for tilfældige forsinkelser i Internettet, så bør du være tilfreds med reelt kun at få måske 800 kbit. Fordelen ved 2 MB forbindelsen fra dit hjem til Internettet er så, at du kan foretage flere samtidige downloads.

Min konklusion er, at du kan ikke måle hastigheder på din lokale ADSL-forbindelse ved opkobling til tilfældige privatejede servere.

Du kan analogt hermed heller ikke forvente, at du altid kan køre 130 km/t på motorvejen selv om der står tydelige skilte undervejs med 130 km. Du er nemlig nødt til at tage hensyn til den øvrige trafik på vejen. Først på strækningen fra det offentlige vejnet til din hoveddør kan du selv bestemme hastigheden.
Jeg har selv brugt Stofa da jeg boede i Sønderborg, men her ude på Landet hvor verden er forlænget med brædder og kragerne har madpakke med, er det kun muligt at få en internet forbindelse igennem TDC. Så på en måde så har de mig jo i saksen, for undværer internet ville da være noget der kunne ligne en katastrofe for mig.
Jeg har dog hørt noget om at jeg i løbet af et år vil få mulighed for at fy indstaleret lysleder kabel fra Syd Dansk Elforsyning. Kablerne er lagt ude i vejen, der mangler bare de 25-30 m. op til mit hus.
Men det hjælper ikke på at TDC tager penge for en hurtig forbindelse der så viser sig at være hullet som en si.

V.h. Håndværkeren
Til dig efry, jeg dowloader med 4-500 KB pr. sek. når jeg eks. henter musik fra USA.
Det er virkelig noget der rykker når jeg henter en fil på eks. 10 MB.
Jeg går ud fra, at du med forkortelsen KB mener kilobit/sec.

Du udnytter da kun 1/4 del af din hastighed. Har du prøvet at downloade flere musikfiler på samme tid? Jeg downloader en del fra en server, der normalt kun leverer omkring 50 KB svarende til omkring 500 kb/s på hver download. Jeg downloader derfor normalt mindst filer samtidigt, hvilket gør at jeg udnytter de 2048 kb/s fuldt ud.

Hvis du ikke har målt den reelle hastighed på ADSL-forbindelsen, hvordan kan du så vide, at forbindelsen er dårlig?
Hej Håndværker!
Måske kan du bruge dette lille program til at overvåge din aktuelle nethastighed. Det viser Upload og Download som grafer, så du opdager hurtigt hvis et program bruger nettet uden at du er klar over det. Programmet skal ikke installeres, men blot pakkes ud (ZIP fil). Du skal selv oprette et link til filen.
http://www.netfor2.com/RxTxPreview.html
Noget andet er at DR vist nok ikke har kapacitet til mere end ca. 2000 brugere samtidigt, så jeg vil tro at dit problem i dette tilfælde ligger hos DR.

Mvh. Christian

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis