13-leder kabel

Jeg er i færd med at montere et hjemmelavet træktøj på min gamle bil fra 1967. Det må man godt når det er så gammel en bil.
I den forbindelse skal jeg bruge et 13-leder kabel, med i hvert fald ca halvdelen af lederne på 2,5 mm2 for at få kapacitet nok til at kunne føre brugsstrøm over i CVen.
Er der nogen, der ved hvor man kan købe sådan noget?confused
Jeg vil være lidt ked af 2 x 7-leder.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kmt.

Jamen dog, hvorfor skal du dog have et så stort kabel med 13 ledere i !
Du skal have en minus, to til blinklys, en til belysning,( Baglygter og nummer plade) og en til bremselyset, så et 5 ledet kabel ville da værer rigeligt eller hva !!

V.h. Håndværkeren
13-leder fåes hos f.eks. Mekonomen eller andre reservedels-butikker - tyskerne bruger 13-leder

Husk at ligegyldigt hvor gammel bilen er, skal du have en attest på at en der er momsregistreret til handel eller rep. af biler, har monteret dit træk - ellers skal du til syn med bilen

Med venlig hilsen

Fladder
Næh, 7-leder er outdated! :-)
Nu skal der være strøm til batteri i CV, strøm til køleskab, strøm til 12-volt omformer, baklys, flere stelledninger, seperat pos.lys H + V, stop, blink oma godt.
Det er slet ikke mere "bare lige".
Tak for tippet og interessen, men jeg er allerede blevet henvist til en grossist i campingudstyr, der også havde dette og tilhørende dåser, til overskuelige priser.
Jeg var også selv lidt forundret over alt dette, men efter at have fået moderne "wuwn" fra 1996 med 13-polet stik og moderne CV fra 1998, ja næsten splinterny!, med 13-polet stik, har jeg indset, at det faktisk er en rigtig god og nyttig ide.
Så må min gamle Mustang jo følge trop, så den kan bruges på linie med den nymodens.
Ikke alene bliver trækket ikke monteret af en Kongelig Ouctroeret Mecanicus, jeg bygger det selv ud af firkantrør og fladjern, men dog med autoriseret, aftagelig krog.
Jep, det må man godt, når det er gamle biler, hvortil intet autoriseret grej findes.
Selvfølgelig skal den til syn, ved jeg fra en tidligere tilsvarende sag med en bil fra 1959, hvor jeg også selv byggede træktøjet, og fik endda ros for det!!

Jeg må så medgive at det er et stort og tidskrævende job, men ikke uinteressant. Det stiller lidt krav til den iboende Ole Opfinder! :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis