Gammel harddisk/ny computer

Har fået ny computer og ville så gerne koble min gamle harddisk til som "slave"

Men i den nye er der kun SATA tilslutninger til HD - der er godt nok et mange-bens stik der er benævnt "CDROM SLAVE" - skal man bruge det?

Jeg har en del filer på den gamle HD som jeg gerne vil have med over - derfor denne øvelsesmile

Med venlig hilsen

Fladder
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er slet ikke med.

Du tager et af de brede kabler til f.eks. DVD eller noget andet og forbinder din gamle harddisk.

Først sætter du de små plastic fnullerkarle, man ikke kan få ind og ud uden en pincet, til slave. Det står på harddisken, men ikke altid om det er fra venstre eller fra højre. Så her må du prøve et par gange for at vide hvad der er rigtigt.

Genstarter computeren - trykker på setup inden den starter helt op - den viser hvilken tast i nogle få sekunder, og beder og aut. setup.

Dur det kabel du har brugt ikke, jeg har oplevet uoverensstemmelser med DVD prøver du et andet bredt kabel, hvor der både er en slutning f.eks. til harddisk og et ekstra på ledningen.

Mvh. JørgenE
Citat fra Gerhard

Jeg ville "myldre" ned i f.eks. Zitech, og anskaffe end kasse til ekstern disk, til USB tilslutning.
Gerhard


Ellers ka du tage dit cdrom/dvd-drev fra og sætte din IDE harddsisk som master. ..
Det er også ganske enkelt.

Frederik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis