Akvariebord - konstruktion?

Hej,

Jeg ved ikke om dette forum er helt 100 % relevant, men der er ikke rigtigt et forum der passer til mit spørgsmål, så håber i stadig kan svarer?

Det ligger sådan at jeg vil bygge et akvariebord som også er en bar, har lavet lidt udkast til udseende, men ikke noget endeligt. Inden jeg laver den sidste tegning vil jeg lige hører til konstruktionen af et bord der skal kunne tåle op til 300 kg? Ca målene på bordet er B: 140, D: 30-40, H: 50. Håber i kan komme med nogen mulige konstruktioner af det bærende?

Mvh Mads Svendsen
Hej, Jeg ved ikke om dette forum er helt 100 %... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Svendsen!
Det var jo en helt anden snak. Det du beskriver lyder fornuftigt. Hvis vangerne under bordpladen har en rimelig størrelse, er 6 ben nok til at fordele trykket, og når du er selvbygger kan du også fornemme hvis noget i konstruktionen er rivende galt.
Foreløbigt skal der herfra lyde et held og lykke med projektet. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

Mvh. Christian

Citat fra Kassereren

Hej Svendsen!
Det var jo en helt anden snak. Det du beskriver lyder fornuftigt. Hvis vangerne under bordpladen har en rimelig størrelse, er 6 ben nok til at fordele trykket, og når du er selvbygger kan du også fornemme hvis noget i konstruktionen er rivende galt.
Foreløbigt skal der herfra lyde et held og lykke med projektet. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.


Plejer man at ligge billeder ind af resultaterne? Ikke fordi det er et problem, bare for at høre?
Men ja - jeg vil gå igang med det når pengene og tiden er der!

Mvh Svendsen
Jeg ved ikke om det er normalt at lægge billeder ind, men jeg kunne godt tænke mig at se det færdige resultat. En "akvariebar" er jo ikke noget man ser hver dag og billedet ligger som et link som kun medlemmer kan aktivere, - så hvorfor ikke.

Mvh. Christian

Citat fra Kassereren

Jeg ved ikke om det er normalt at lægge billeder ind, men jeg kunne godt tænke mig at se det færdige resultat. En "akvariebar" er jo ikke noget man ser hver dag og billedet ligger som et link som kun medlemmer kan aktivere, - så hvorfor ikke.


Skulle bare høre! Det ville egentligt også virke naturligt for mig - da man også gør sådan på det site hvor jeg snakker højttalere! Men skal jeg huske - tror dog der går tid da mit kørekort står for døren! Men går på udkig efter det perfekte arkvarium nu!
Tak for dine svar.

Mvh Svendsen
Jeg håber det bliver til virkelighed en dag i fremtiden. Hvis du finder det perfekte akvarie, kan vi vende tilbage til projektet og lave den rigtige styrkeudregning.
Held og lykke med kørekortet.

Mvh. Christian

Annonce
Hejsa. fedt projekt du har gang i der, MEN.. vil nok lige tænke lidt på at fiskene godt kan blive stresset af dit bar-brug... Glas der bliver sat i bordet osv.... Det lydder som mega torden for fiskene... bare så du tænker over det... hvis du får det til at dutte... vil vi da gerne se et billede
Citat fra Kenter

Hejsa. fedt projekt du har gang i der, MEN.. vil nok lige tænke lidt på at fiskene godt kan blive stresset af dit bar-brug... Glas der bliver sat i bordet osv.... Det lydder som mega torden for fiskene... bare så du tænker over det... hvis du får det til at dutte... vil vi da gerne se et billede


Hvis eneste forbindelse der er mellem selve baren og akvariet nu er et stykke gummi - vil det så ikke tage meget af lyden og rystelser?
Jo det vil jeg tro... det var heller ikke for at tage modet fra dig... Bare så du havde det i dine betragtninger...
Kom til at tænke på om akvariet skulle være i "fronten" af baren? For hvad så med gæsterne der evt kunne komme til at sparke til det, eller barstole der rammer glasset?? Man kunne måske bygge akvariet ind i væggen ga baren... så kunne gæsterne osse se det når de sad ved baren... Du kunne så selv lave akvariet, så du kan få de dimensioner der passer perfekt til dig.
Citat fra Kenter

Kom til at tænke på om akvariet skulle være i "fronten" af baren? For hvad så med gæsterne der evt kunne komme til at sparke til det, eller barstole der rammer glasset?? Man kunne måske bygge akvariet ind i væggen ga baren... så kunne gæsterne osse se det når de sad ved baren... Du kunne så selv lave akvariet, så du kan få de dimensioner der passer perfekt til dig.


Jo det har jeg også tænkt på - og det bliver heller ikke en rigtig bar, da den anden ende skal være ud mod min seng. Men har tænkt på det - og tror måske jeg vil købe noget brudsikkert glas og sætte i!
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis