Ny isolering på loftet

Hej Alle smile

Jeg har lige købt hus og underligt nok ser jeg først nu, at der ingen dampspærre er mellem overetage og loftrum sad

Sådan en dampspærrer: skal den være specialfremstillet til formålet (og derfor ret dyr), eller kan jeg bare købe en rulle plastik, hehe ??

Mvh. Per
Hej Alle Jeg har lige købt hus og underligt nok... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Carsten Weye

Ja, faktisk kan det klassificeres som fugtspærre. Dampspærre har kun behov for at være 0,15 mm tykt.

Skulle det forøvrigt være 300 mm isolering eller 300 + de i forvejen 100 mm?

Carsten.

#8 .......
Citat fra Carsten Weye

Okay, men betyder det så ikke at du skal rulle dampspærren ud, op og ned over spærfoden?

Det tror jeg ikke. Loftet er lavet lidt underligt. De fleste ville nok lægge loftbrædder nedefra, dvs. under spærrene, men her har man lagt dem ovenpå spærrene, så "gulvet" i det uisolerede/kolde loftrum (kippen) er helt plant, bortset fra elførende kabler og stik til loftlamper osv.

- men jeg ved så ikke helt hvad du mener med spærfoden, altså hvor den lige er ?? Hvis jeg forstår dig korrekt, så bliver der ikke noget "op og ned" hvis spærrene er skjult af noget der ligner forskallingsbrædder.
Spærfoden er den nederste vandrette del af spæret, som man plejer at sømme forskalling og loftbrædder op under.
Men dette er jo ikke tilfældet hos dig. Men hvis det havde været det, så havde du haft de bjælker at slås med, og så ville jeg ha' lagt de første 100 mm ned mellem bjælkerne, og derefter damspærren ovenpå.

Nu har du det jo så bare meget nemmere, og det er jo ikke tosset. Før nu endelig dampspærren frem til den indvendige del af ydervæggen, her skal den gøres fast, så du får en helt tæt flade.

Carsten.
Brug du de par ekstra kroner per meter på at få rigtig dampspærre. I et ældre hus jeg havde for et par år siden skiftede jeg tag. Og den gamle "dampspærre" lignede crepepapir og smuldrede mellem fingene på en. Ikke godt!!

 

Du svarer på en næsten 10 år gammel tråd. Mon ikke den ged er barberet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også