støbning af betongulv

Hey alle.

Jeg skal til at støbe nyt badeværelsesgulv ca. 6 m2.
Jeg har isoleret med flaminge lagt armering og pex rør. Men har lige nogle spørgsmål inden jeg støber.

1. Skal elektikkeren tilslutte jord til armeringsjernet?
2. Hvor meget beton skal der bruges til 6m2? (der skal støbes ca. 10 cm)
3. er der meget at spare ved at blande selv frem for at blande tørbeton?

Kristian

 

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kristian

Jeg kan ikke hjælpe dig med punkt 2 og 3, men ja, dit armeringsnet SKAL jordes og de enkelte stykker skal kobles sammen.

Mvh.
Jamen så tager jeg pkt. 2, og måske pkt. 3.

Der skal bruges 0,6 m3 til dit gulv (6 m2 x 0,1 m)

Om det kan betale sig at blande selv ved jeg ikke.
Hvis du har mulighed for det, hvad med så selv at hente det på et betonværk, kræver dog en ordentlig trailer, hvis du skal have det af en gang.

Carsten.
Citat fra Carsten Weye

Jamen så tager jeg pkt. 2, og måske pkt. 3.

Der skal bruges 0,6 m3 til dit gulv (6 m2 x 0,1 m)

Om det kan betale sig at blande selv ved jeg ikke.
Hvis du har mulighed for det, hvad med så selv at hente det på et betonværk, kræver dog en ordentlig trailer, hvis du skal have det af en gang.

Carsten.


Hvis du henter det på en trailer, skal du dog lige huske at beton vejer ca. 2400 kg/m3..............

Kan ikke huske de vejl. priser, men i de små mængder kan det bedst betale sig at blande selv.

God arbejdslyst

Med venlig hilsen

Anders

ok tak for de hurtige svar. jeg har besluttet at købe en big bag med grus og nogle poser cemt. er det ikke 0,5 m3 der er i en big bag? Det er noget nemere at få leveret på den måde.

Kristian

 

Du skal også huske på at grus leveret i poser, på lastvogn, big bag osv. er leveret i løs vægt.
Når man blander sin beton "falder den sammen". Altså kan du ikke regne med at 0,6 m3 grus bliver til 0,6 m3 færdig beton.
Alternativt kan man regne på vægt i stedet for fylde.
Annonce
var jeg dig ville jeg bruge færdig beton, jeg skal selv støbe ca 100 m3 her til sommer og ikke om jeg gider alt det rod, det koster lidt mere med så kommer de ogsa og smider det hele ind for dig og du skal bare rate det til.

Så penge konta det arbejdet der er i det så ville jeg sku heller ringe efter det
0,6 kbm færdig beton koster en formue, du må gerne komme forbi og låne min blandemaskine, og trailer(til et læs støbemix), så kan du blande dit beton selv.

Mvh

Klaus
Jeg tror ikke det kan betale sig at få leveret 0,6 m3 færdig beton.
For det første er det alt for lille en mængde. Med en alm. tvangsblander er det 6-8 blandinger. Det vil være i overkanten at få det leveret af en betonvogn.
For det andet kan det være ret irriterende, at få alt betonen på en gang. Hvis man skal støbe badeværelsesgulv, er det sandsynligvis jordfugtig beton, der skal bruges. Der skal støbes korrekt fald osv. Derfor kan det være til gene at have alt betonen på gulvet fra starten. Ligesom man risikere at den brænder af inden man er færdig med den.
Personligt ville jeg få leveret en bunke grus og en stak cement fra en eller anden vognmand. Leje en tvangsblander, og gå i gang.
Citat fra steinaa

Hej Kristian

Jeg kan ikke hjælpe dig med punkt 2 og 3, men ja, dit armeringsnet SKAL jordes og de enkelte stykker skal kobles sammen.

Mvh.


Hvorfor skal det, det.. ??? :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
jeg køber 1000 kg. muregrus hos bigbag.dk til 1150 kr. inkl. levering og 15x25 kg. cement. det kommer alt i alt til at koste ca. 2000 kr. det lyder da ikke så galt.
Kristian

 

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis