Efterisolering af krybekælder

Hej alle.
Jeg har været inde og læse tidligere indlæg om isolering af krybekælder, men jeg har ikke fundet noget spørgsmål/svar, der lige matcher mit.
Jeg har et hus, hvor der er bygget en stue til i 1975. Under denne stue er der en fin, tør krybekælder med betongulv og på 60-70 cm. højde, som jeg bruger til opbevaring af diverse.
Men stuen er vældig fodkold. Derfor vil jeg gerne efterisolere.
Set fra krybekælderen er der et betonloft op mod stuen. Den tidligere ejer er begyndt at sømme fire søm op i dette loft, lægge et stykke rockwool op, og så slå et kryds med ståltråd, for at fastholde rockwollen. Er dette den bedste måde?
Jeg har været inde på Rockwools hjemmeside, men der er beskrevet hvad man gør, hvis man skal efterisolere en krybekælder med trå"loft" (altså trægulv i stuen). Hos mig er der beton.

1. Er rockwool det bedste, eller kan det betale sig at klistre flamingoplader op med montagelim (og kan man overhovedet det?).
2. Skal der en form for dampspærre mellem betongulvet og rockwollen?
3. På rockwools hjemmeside står der noget om, at man ikke skal bruge strør mellem rockwollen, men fastgøre det mekanisk. Betyder det at slå et søm i hvert hjørn af battet?

Håber nogen af jer har gode råd. Det er surt at udføre forkert arbejde i denne arbejdsstilling!

Vh. Brian.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hejsa du kan få rockwool der er beregnet til at lime op på sådan et betondæk
tjek www.isolerselv.dk som er rockwool hjemmeside

venlig hilsen
kristian

tjaaa kan godt nok ikke lige selv finde det, men jeg har set dem

isover har også noget der kan klæbes http://www.isover.dk/sw2823.asp
hej igen

der må jeg blive dig svar skyldig, prøv at forhøre dig i en velasorteret tømmerhandel de kender som regel produkterne rigtig godt.
Men jeg tror måske at det er en anelse dyrere men det er nok ikke alverden når man skal igang.
Hejsa.
Det koster ca. det dobbelte at lime terrændæk op i loftet, end at lave det gamle Rockwool nummer. Ved du, om den ene løsning isolerer bedre end den anden? Og hvordan med det her tykke, hvide flamingo, som man vist også ligger under betonen i nye huse. Kan jeg klistre det op, og virker det i så fald lige så godt?

Vh. Brian.
jeg kender ikke U-værdien på de batts man limer op, men jo lavere u-værdi jo bedre isolerer det almindelig rockwool ligger på u37 super a-batts ligger på u-34 tror dog ikke der er den store forskel her er det tykkelsen på isoleriingen der tæller
men jeg kunne forestille mig at det er nemmere at lime det op derfor prisforskellen, jeg ved ikke om man kan lime flamingo op hedder firmaet ikke noget med styrolit søg på det og tjek evnt deres produkter
Annonce
[Indlæg slettet]
Jeg vil mene, at man kan lime flamingo op. Du skal have en flamingo med en u-værdi på min. 0,37.
Husk så endelig også, at limen du benytter ikke må opløse flamingoen.

Jo pænere samlinger du får lavet jo bedre isolere det også, så det spiller også ind.

Carsten.
Tak for budene. Har sendt en mail til Styrolit, så må vi se, hvad de svarer. Skal nok holde jer orienteret.
Vh. Brian.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis