Mini- / mikrohydraulik.

I forbindelse med et hobbyprojekt jeg arbejder på, skal jeg have fat i 4 små hydraulikmotorer, og naturligvis en matchende hyd. powerstation.

MEN:
- Powerstationen skal være 12Vdc.
- Powerstationen skal være så fysisk lille som muligt.
- Powerstationen skal have minimalt strømforbrug. (max 10A ved 12V)
- Hyd.motorerne skal, fysisk, være så små som muligt, om det er stempel- eller tandhjulsmotorer er underordnet.

Basic:
Jeg regner med at systemet kan klare sig med max 10bar, da det kun skal drive motorerne. Motorerne skal hver forsynes med en propel/skrue, da den samlede konstruktion skal kunne bevæge sig i alle tre planer i vandet.

Jeg har søgt en vis legmesdel ud af bukserne på nettet efter stumperne, og proportionalventilerne, dog med begrænset held. Det nærmeste jeg er kommet er en fabrik i Italien (der laver medicinaludstyr) de har nogle motorer. Men at give ca 500,-Eur pr. motor for et hobbyprojekt tiltaler mig ikke specielt (og slet ikke kassemesteren wink ).

DERFOR:
Har du en ide om, hvor de sk... stumper kan findes?
Jeg har selv konstrueret en tandhjulsmotor. Men jeg har ikke adgang til hverken drejebænk eller fræser, så for indeværende sidder jeg med et sæt tegninger, et dødt projekt og betragteligt hårtab.

Ideer modtages med tak.

JpS

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

I forbindelse med et hobbyprojekt jeg arbejder på... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra albino

Håndværker:

ROV = Remotely Operated Vehicle. En af de små, ubemandede undervandsfartøjer, som bl.a. fandt Titanic.

Og det er ikke en støvsuger, som ikke er sat på plads wink

Og hvis vi skal oversætte det til dansk:
Remote Operated = Fjernstyret
Vehicle = Fartøj.

Så en radiostyret flyver er altså også en ROV. Normalt bruges udtrykket dog mest om små ubemandede ubåde (som allerede nævnt) Dog er disse altid styret via kabler, da radiosignaler ikke rækker ret langt i vandet.

JpS

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

Sådan bare lige for..... Interesserede kan kigge på Ron's rovlinks og se en stak forskellige selvbyggerprojekter.

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis