Vindskede - konstruktion

Vindskederne på mit hus er færdige. De er lavet på flg. måde : undermonteret planke hvor der udenpå er vindskedebrædt med udskårede hak der følger tagstenene (vingetegl). Tagstenene går ca. 5mm længere ud end vindskedebrædtet.
Jeg synes at sik-sak udskæringerne ser forfærdelig ud (og et helvede at skære et nyt brædt til så det bliver lige) + vandet samler sig mellem tagsten og brædt, så jeg vil hellere skjule tagstenene bag vindskedebrædtet.

Er der nogen der har nogle ideer til konstruktionen?

Jeg tænkte på noget lignende dette : undermonteret lægte (f.eks. 45x70), brædt udenpå med en form for alu-inddækning der kan gå under tagstenene, men stadig lede vandet væk, derefter udenpå brædtet der skal skjule tagstenene (alu-inddækningen skal være på indersiden af yderste brædt). På toppen en alu-kant.

Kommer det til at se klodset ud (jeg er ude i 8-9 cm bredde - lægte og 2 brædder)?

Findes der aluinddækninger der passer til ovennævnte?
Evt. links til billeder af konstruktioner a la ovennævnte?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kig på huse hvor den konstruktion er lavet !!

Det giver en mulighed for at vurdere om det er de rigtige dimmensioner du arbejder med..

Personligt kan jeg bedst lide den konstruktion du allerede har !!

Venligst Njord smile

MVH Njord
Pudsigt!
Den af mig efterlyste løsning findes i det nyeste nummer af GørDetSelv, som jeg fik ind af døren i dag (side 40+41).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis