Hjemmefusk.. Nogen der kan lave udstødning?

Jeg går og vil ha lavet ny udstødning på vognen fordi den siger ikke nok..
Nu sagen den jeg ikke lige er den største mekaniker.. Kan finde ud af mindre ting men ikk lige med det her, plus har ikke værktøjet eller stedet til det..
Så ville høre om der var nogen der ku hjælpe med at få lavet en 2"/2,5" udstødning på en polo.. Bor på nordfyn..
Selve afgangspotten ville jeg selv købe, men problemet er at få lavet røret fra katten (måske også skifte den ud) til denne potte, og få det hele sat på..
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Købe en fabriksfremstillet sportsudstødning der passer....

Hvis du vil have mere larm, så skært et 200x300 mm strothul i bunden af vognen... Du vil herved få mere larm i vognen, Og det uden at svine omverdenen til i unødvendig lyd...... Men det er vel kun udenfor du vil have mere larm ;-(

MVH Njord
Stumperne til potten koster ikke alverden, men hvis du ikke selv kan stykke det sammen, så ender timeprisen hurtigt med at komme langt op over hvad en fabriksfremstillet potte koster.

Alternativt kunne du pille den bagerste lydpotte af; det giver en masse ekstra larm... og med lidt held kommer politiet så også forbi og kommenterer det, for som njord siger, så er det noget værre svineri!
Citat fra njord

Købe en fabriksfremstillet sportsudstødning der passer....

Hvis du vil have mere larm, så skært et 200x300 mm strothul i bunden af vognen... Du vil herved få mere larm i vognen, Og det uden at svine omverdenen til i unødvendig lyd...... Men det er vel kun udenfor du vil have mere larm ;-(

Ja og det har jeg haft gjort.. Det en polo 4 (6N) og fik 2x90mm sportsudstødning.. Det gav kun meget meget lidt lyd..
Så satte jeg fake mellempotte på (der kun en potte) hvor den fungere ligesom et rør, men ligner en mellempotte (men indeni er det bare et rør).. Gav en lille smule mere lyd når jeg gav den bundgas og den kom højt op i omdrejninger..
Så fik jeg filter på som også hjalp men det stadig ikke nok..
Det jo total standart rør undtagen sportsudstødningen men derfor vil jeg ha udskiftet de små sugerør til 2"/2,5" hele vejen så den kan sige noget mere..
Citat fra steinaa

Stumperne til potten koster ikke alverden, men hvis du ikke selv kan stykke det sammen, så ender timeprisen hurtigt med at komme langt op over hvad en fabriksfremstillet potte koster.

Alternativt kunne du pille den bagerste lydpotte af; det giver en masse ekstra larm... og med lidt held kommer politiet så også forbi og kommenterer det, for som njord siger, så er det noget værre svineri!

Har jeg gjort men det giver ikke ret meget mere lyd.. Jeg skal skyde til den og give den høje omdrejninger for at der kan høres forskel.. Og i forvejen siger den lille 6N'er ikke en meter så den er ALT ALT for stille..
Ja og en a mine venner har fået en 4" afgangsrør og har 2" hele vejen dertil og den siger rigtigt rigtigt godt! Den brummer lækkert når han triller afsted og jeg skal virkelig skyde til den hele tiden for den siger den mindste smule.. Han fik en fra hans arbejde til at hjælpe for han kan heller ikk.. Han tog det med til deres arbejde og ordnede det efter arbejde..
Han siger at det tog ikke meget mere end et par timer at sætte sammen og få monteret.. Og så var der materialer oveni og sys da nok det burde blive billigere end 4-5 kilo..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis