Godt Nytår!!!!! (gevindstænger)

Hallo hallo og godt nytår....

Er der nogen der har erfaring med rustfri gevindstænger der ruster i regnvand. er klar over at de kan ruste i saltvand hvis de ikke er syrefaste men i regnvand???? Er det bare overfladen der ruster, er det fordi de er blevet for varme da jeg savede dem over med vinkelsliperen, har regn et meget højt syre indhold el. er jeg bare blevet godt gammeldags snydt??????

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders

Når du skære i rustfri med vinkelsliber skal du bruge skiver der er beregnet for rustfri eller skiver du ikke har skåret i alm. stål med.
Hvis du skærer i alm. stål vil der sætte sig spånrster / slibestøv og du viser sig ved at der kommer rustanløb i skærestedet på de rustfrie stænger.

Forudsat det er rustfri stænger du har købt, vil der ikke ske noget, da det kun er i overfladen - du kan pudse det med pudsesvamp beregnet til rustfri ( 3M lave nogle udmærkede svampe) så skulle problemet være løst.

Der findes iøvrigt mange forskellige legeringer af rustfri A2 ( AiSi 304) er en type der er velegnet til regnvand - A4 ( AiSi 316 ) er det du kalder syrefast

Håber du kan bruge svaret

Godt nytår

Flying Leth
Hej Anders
Hvis du vil være sikker på at dine gevindstænger ikke ruster igen, bør du give dem noget syre, dette har enhver smedefirma der arbejder med rustfrit stål.
Jeg kan ikke huske hvad der er for en syre, men den er krads, pas på fingerene.

Mvh
Bette Hi
Hej Claus.
Måske du skulle lægge dit spørgsmål i lav hus, og som et nyt indlæg. Her har du ikke mange chancer, da denne tråd handler om Gevindstænger.

V.h. Håndværkeren
Det er helt ok med syreafrensning på alle rustfri flader der er bearbejdet og udsættes for saltvand

Der kan anvendes en 10% salpetersyre opløsning ( kan øges til 30 % )
Husk at syren skal hældes i vand og lad vær' med at indånde dampene

hilsen
Flying Leth
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis