Svært isolertbart gulv

Hejsa

Jeg er ved at istandsætte en gård fra 1880, så det vil sige en ordentlig omgang.

Jeg har dog fået gravet godt ud og har fået kørt 10cm sand ind over det hele. Derpå har jeg lagt 2x 100mm flammingo godt forbandt således der er minimalt med sprækker.

Herpå ligger jeg en 0.2 dampspærre, rionet, gulvvarme(vand i 20mm rør) og til sidst en 10cm flydebeton.

Sagens problem er måske blot en bekymring fra min side.

Der er kampesten sokkel(over 2 meter høj fandt jeg ud af ved udgravning til kloak) og denne er naturligvis en 40cm bred. Ydermuren står yderst på denne og der er derfor 20-25 cm kampesten sokkel "ind i huset". Oven på denne kommer der dog en let væg hele vejen rundt med 125mm isolering men så er der stadig væg en 5 cm kampesten ud i gulvet.

Disse er til med meget ruflede i deres opmuring og jeg har derfor slet ikke kunne køre isoleringen(de 200mm flamingo) tæt op til disse.

Vil dette blive et kulde bro`s problem jeg skal bekymre mig om - i betragtning af at huset er fra 1880 og dermed nok aldrig bliver klasse A tæt ?

Jeg laver dog fremløbet ved gulvarmen altid langs ydermuren i rummet således at jeg får minimal varme/kulde forskel på den måde.....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg var dig, ville jeg fylde den "ruflede" revne med EPS-granulat (flamingo) og så lægge en 3-5cm kantisolering langs med sokkel helt til overkant af beton - så undgår du den omtalte kuldebro

Med venlig hilsen

Fladder
Jeg har haft nogenlunde det samme kval og jeg gjorde det, at jeg tog nogle små Lecanødder og blandede lidt cement i og fugtede det, så det lige hang sammen og fyldte mellemrummet ud. Det isolerer ikke så godt som Fladders forslag, men det har den gode funktion at det støtter dine isoleringsplader, så de ikke sejler rundt, når du arbejder på dem.
Jeg tror ikke du får meget ud af din dampspærre, i hvert fald vil den blive godt og grundigt gennemhullet under arbejdet med rionet og varmeslanger m.m.
Jeg har ikke brugt dampspærre på den slags gulve og har ikke noget tegn på fugt overhovedet, selv om vil ligger i et lettere vandlidende område.
Flamingoen er jo kapilarbrydende i sig selv.
Sørg for at have rigeligt med nervedulmende medicin, når du skal rulle pexrør ud på rionettet! :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Jeg har haft nogenlunde det samme kval og jeg gjorde det, at jeg tog nogle små Lecanødder og blandede lidt cement i og fugtede det, så det lige hang sammen og fyldte mellemrummet ud. Det isolerer ikke så godt som Fladders forslag, men det har den gode funktion at det støtter dine isoleringsplader, så de ikke sejler rundt, når du arbejder på dem.
ktm


Hvis du opblander leca med cement udelægges den isolerende effekt og du fortsætter kuldebroen lige ind i dit opvarmede gulv

Med venlig hilsen

Fladder
Takker for svar !

Ja måske jeg skulle fylde ud med flamingo kugler ! Me det med kantisolering er jeg ikke helt med på ?

Jeg har næsten lavet alle mine 145m2 men kan sagtens nå at hælde kugler langs kanten.

Rionettet har bestemt ikke prikket hul mange steder da det er noget godt tykt plastik jeg har lagt ud wink

Og gulvvarme slanger stryger i da jeg har væltet næsten alle indermurer samt lånt en pistol til at binde det med biggrin Mums !
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej...

Kan du ikke bare efter fylde med leca ærter eller flamingo kugler der hvor du ikke kan komme helt ud med dine plader.

Hilsen tagdækkerclaus

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Jeg havde samme problem da jeg skulle lægge mine sundolitt plader. De steder hvor jeg ikke kunne komme til kanten fyldte jeg med PU-skum. Fordelen er at skummet "låser" pladerne efterfølgende. Ideen fik jeg fra termisols hjemmeside, hvor en spørger havde et lignende problem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis