bil larmer, når jeg drejer til højre

Hej

Nogen der ved hvad der kan være galt. Hver gang jeg drejer til højre, når jeg skal køre ind for at parkere, så laver min bil sådan en høj knirkende/skurende lyd. Hvad kan det være?? ( Det er en Mazda 626 1,8i fra 96 sedan)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
Citat fra Brandmanden

Ku' det være et forhjulsleje?


Måske, jeg har bare haft det før, hvor jeg fik det lavet for under 2 år siden. Kan bare ikke huske hvad det var der var galt. Men har fået skiftet både bremseskiver og manchetter, så det har nok været en af de ting dengang! Men det er først kommet efter at det blev koldt!
Forhjulsleje i modsatte side af den hvor det larmer når du drejer.
Har fået skiftet den ene drivaksel, men det var selvfølgelig godt nok i modsatte side - dyr fornøjelse by the way, men var lige på værksted idag for at få skiftet lydpotten, og spurgte om der var noget han kunne se eller mærke. Der var gået en styrekugle, men han sagde godt nok, det ikke burde larme pga. det, så jeg ved det ikke, men ellers kunne han ikke se noget!
Når det er en knirkende lyd vil jeg nærmere mene det dine støddæmpere eller gummi bøsninger som er lidt trætte..
tvivler meget på det forhjulslejer.. De knurre når du kører i højrer fart..
drivaksler ellers knokkelled dikker som jeg kalder det.. dikke dikke dikke når du drejer..
Men når du kører over kantsten og sådan giver undervognen lige et nyg som under lav fart kan høres.. tror det er gummi ophæng.. bærekugler giver nærmere klung lyde..
Ja støddæmpere ville faktisk ikke være utænkeligt, da der er ca. 3 -4 vejbomb jeg skal køre over hver gang jeg skal ud og ind fra det sted jeg bor, så det kunne da garanteret være et meget godt bud. Det er i hvert fald ikke en dikke dikke lyd, som du kalder detsmile men så en knurrende lyd hver gang jeg drejer ind og parkere, jeg mindes ikke lige der kommer nogen lyd, når jeg kører over kantsten eller bump eller lign. I hvert fald ikke så vidt jeg husker!
Hej
Knokleled eller trækaksler, siger ikke dikke dikke, det gør voksne der gerne vil drille babyer, nej!! de siger dok-dok-dok-, og det starter med at komme når du drejer helt ud til siderne.
Den lyd du nævner kommer den når du begynder at dreje og igen når du drejer tilbage, tror jeg du skal se lidt på dine toplejer i støddæmperne, eller stabbilisatorboltene, som kan knage voldsomt, kan købes uorginale.En tør bærekugle eller styrekugle kan det samme.
Mvh autoole
det kan også være bærearmsbøsninger eller gummi ved beslag på stabilisatotoren, de skal sfmonteres og smøres med silicone.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis