Sandmaling/strukturmaling

Hejsa.

Nå så kommer tiden endelig, hvor vi langt om længe skal overtage vores hus. Fem dage tilbage!

Nu kommer alle spørgsmålene så også, og det er ikke altid, at "eksperterne" i butikkerne er enige. Derfor spørg jeg de virkelige eksperter.

Vi har købt et gennemmuret hus, hvor der selvfølgelig er pudset vægge.... og tapet.
Vi vil gerne have væggene til at være pudset, og første tanke var selvfølgelig, at vi "blot" pillede tapetet ned.
Nu har vi så erfaret, at tapeten sandsynligvis er opsat med glasvævsklæber, hvilket vil gøre det nærmest umuligt at få ned. Derfor blev vi foreslået, at male med sandmaling. Er der nogen der har erfaring med det?

Spørsmålene er:
Kan vi male ovenpå tapeterne? Nogle er med skumstruktur andre er glatte.

Skal vi grunde først?

Er der noget vi skal være opmærksomme på?

Jeg håber, at nogen kan give lidt vejledning.

Håber I alle får et rigtig godt nytår.

Med venlig hilsen
Morten
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Morten.

Jeg kan godt se det er et gammel spørgsmål, men der kunne jo være nogle nye læsere, som har samme spørgsmål.

Hvis tapeten ikke kan tages ned, er der den mulighed at man fuldspartler væggen først, og så maler med sandmaling eller strukturmaling, som det også kaldes.

Når du har fuldspartlet og slebet væggen, skal den grundes med mikrodispers (blå vand) og derfter kan du male med sandmalingen. Og jeg ville slutte af med at male med alm. vægmaling til sidst, da overfladen i sandmaling er ret ru og krads.

Vi har en super god sandmaling/strukturmaling, som kan bruges både udendørs og indendørs. Den finder du lige her: http://www.maler-maling.dk/14/produ...kturmaling

Mvh
Michael Haahr
Malermester

Malermester Michael Haahr

Web: www.maler-maling.dk

Hold da kæft for et useriøst firma GRATIS REKLAME at svare på et 8 år gámmel spørgsmål blot for at få noget reklame".........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også