Spa rum ?

Davs

Vi påtænker at lave et spa rum i kælderen, et rum indeholdende spabad+skabsplads.

Nogen der har erfaring med dette?? altså undlade toilet+vask ?? Tror I at vi bliver trætte af det ?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh.
bodker

OK, et spa er egentligt kun et mineature swimmingpool med lidt vandmassage. Kunne du forestille dig at gå i et swimmingpool uden først at have foretaget en grundig afvaskning? Kunne du forestille dig at træde op af et pool med klor dunste hængende om dig, og ikke have mulighed for at skylle dig ren?
Derfor er det ikke en god idé at lave et spa rum uden brus, og for den sags skyld også et toilet.

Mvh.
bodker

Aaah er en swimmingpool vs. et spa bad ikk temmelig langt fra hinanden ???
http://www.spabad.dk er der et spørgsmål gående på:
Hvor tit skal man skifte vandet?
Svaret lyder:
Det er meget forskelligt, men typisk hver 3. måned.
Vi har oplevet tilfælde, hvor vores kunder har haft det samme vand uden i problemer i op til 8-9 måneder.

Er der så virkelig den store forskel på et spa og et mineature swimmingpool?
Jeg vil personligt kunne vaske mig ren før og efter en tur i et spa, derfor bør du, efter min bedste overbevisning, have brus tæt på dit spa.
Du bør endvidere være opmærksom på. at jeg ikke er negativ overfor en spa løsning, men kun kommer med et godt råd til dig om at lave det perfekt.
1/2 løsninger = dårlige løsninger.

Mvh.
bodker

Annonce
Jeg bukker og takker da...

Umiddelbart, kan jeg se, at mine svigerforældre heller ikke har brusekabine i deres spa rum, dog har de toilet. Man bruser sig i karet, efter endt spabad...

Men ja, det er nok ½ løsning. Tror bare at kloakering af kælderen koster spidsen af en jetjager...
Tror bare at kloakering af kælderen koster spidsen af en jetjager...


En brusekabine med pumpe, hvis der er problemer med afløbet, er ikke så dyr. Men skal der ikke også være afløb fra dit spa?

Mvh.
bodker

Jeg har de første tre vennepar der har lavet spa-bad da det om ikke andet ser fantastisk ud i reklamerne :-)

Faktum er at de alle blev brugt heftigt det første halve år hvorefter interessen dalede drastisk. Det ene par har to unger der dog er helt vilde med badet, men ellers står de alle stort set urørt.

De har vist alle så vidt jeg husker også en brusekabine ved siden af badet, men jeg tror nu snarere at der skal gøres overvejelser om hvor vidt selve spa-badet er umagen værd?

Mvh. Steinaa
Bodker:
Problemet med afløbet er udelukkende, at det er fra 1951 hvilket vil sige cementkloak. (Udført i et rækkehus, hvor vi ca. er i midten) Umiddelbart vil jeg tro at kloakken går på tværs, og kan måle mig til at der er 60cm indtil bunden af kloakken, så er ikk engang sikker på at det er nok til et toilet. Problemet ligger jo i, at hele gulvet skal op (ingen problem, kan selv klare det) men så skal vi have en kloakeringsmand ud, og lave klak til toilet+afløb i sparum. Er bange for det er voldsomt dyrt, men prøver at få en ud efter nytår.

Steniaa.
Vi har tænk på tanken det sidste halve år...Selvfølgelig er det ikk noget vi kommer til at bruge hver dag, og har skam heller ingen planer om det. Det er mere et afslapnings rum... btw. kommer vi begge fra familier med spabad, og er udemærket godt klar over, hvor meget det bliver brugt..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis