Bevægelsessensor

Hej

I vores nye hus er der monteret en sensor som aktivere udendørslyset når der er aktivitet i indkørslen. Problemet er bare at jeg ikke kan lave "konstant lys" f.eks. når vi skal have gæster o.l.
Jeg har søgt lidt på nettet, og har ikke kunnet finde nogle alternativer som kunne erstatte den der er monteret således vi kunne få denne funktion på forsiden af huset, - ovenstående vil jeg så flytte om på bagsiden hvor funktionen ikke er påkrævet.

Er der nogen som har kendskab til en sådan sensor?

Venlig hilsen og godt nytår!
Julle
Hej I vores nye hus er der monteret en sensor... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det lyder jo noget nær fantastisk, men jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skal købe en ny sensor når nu funktionaliteten bliver stort set den samme såfremt du sætter den før omtalte 1-polede afbryder op... :-)

Mvh.
Fordelen er jo størst, hvis det er en gammel inst. hvor der kun er tændledning og nul til rådighed, f.eks. hvis der skal sættes en sensor op ved en eks. udv. lampe, så undgår man at trække en ekstra leder med.
Ved nyinst. vil jeg helt klart også lave det med en 1-pol. afbr. over fase og tændledning

mvh.

Venlig hilsen
Kris
Det kræver så at der sidder et kiprelæ eller tilsvarende i sensoren; ellers "glemmer" den sin tilstand da der jo ikke er konstant spænding på sensoren... Uden at have kigget nærmere på modellen fra JO-EL, så tvivler jeg dog stærkt på at det er tilfældet.
Det tror jeg også, et kiprelæ fylder alt for meget i sådan en lile sensor. elektronikken er opfundet.

Venlig hilsen
Kris
Hvor meget spænding skal der til for at en bevægelses censor kan fungere?

Jeg har et brænderskur meget meget lidt lys i. Der er ingen strøm deromme, så jeg tænkte om man kunne sætte en batteridrevet lampe og en bevægelsescensor sammen så jeg kunne få lys deromme alligevel?
Annonce
Don:

Den slags fås skam færdiglavet. Prøv at gå på biltema.dk og søg på varenummer 32-144. Koster den rørlige formue af 79 kr...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja, jeg tænkte det nok. Og det ville jo være det letteste. Men censoren skal ikke side samme sted som lampen. Og det ville jovære mere sjovt, om man kunne lave det selv.

Men det kan man altså.
Don:

Der er jo ingen, der forbyder dig at pille pæren ud af lampen og montere en anden lampe med samme spænding et andet sted, og så stjæle spændingen til pæren fra den originale lampe. Du kan garanteret finde de to ledninger, som går op til fatningen, hvis du piller bagpladen af.

Men af ren nysgerrighed... Hvorfor vil du ikke have lys og sensor samme sted?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Censoren skal sidde udvendig, men lyset skal sidde inde i bændeskuret. Jeg skal jo kunne se brændet, men det skal tændes når jeg nærmer mig. Skuret kan jeg godt finde uden brug af lys :-)
Skrevet af StenKrog på 31 dec 2006 15:19
Hør nu her...

se om sensoren ikke har plads til 2 kabler....Hvis den har, så få fat i en stump 3x1,5 NOIKLX samt et opus74undererlag+1 pol afb. , 1-pol afb kan kun monteres på en måde(brun+blå), og oppe i sensoren sætter du brun på L1(P) og den blå på T..

På denne måde kan du overstyre sensoren med et tryk, placeret tæt på sensor...


Jeg kunne også godt tænke mig at overstyre mine have lamper, men hvis man gør som du forslår her, burde det så ikke kortslutte når sensoren bliver aktiveret og sender strøm igennem ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis