Luft i vandet.

Min kæreste og jeg har lige købt hus, og har efter godt 14 dage fået luft i vandet. Der kommer så kraftige prust, at vi for anden gang er nødt til købe et nyt brusehåndtag. Skidtet flækker simpelthen i samlingen.

Hvordan slipper jeg af med luften i vandet? frown

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Luft i vandet? Er det ligesom når der har været lukket for vandet i et par timer, og så vandet kommer tilbage?

Er det kun den varme, eller er det også den kolde?

Det lyder lidt som en lækage et eller andet sted. Er der varmtvandsbeholder?

Mvh
ThomasB
Når komprimeret luft slippes løs, kan det virke ret voldsomt.

Du bliver nok nød til at fortælle mere så som:
Anlæggets opbygning og alder
Antal etager i huset - hvor viser problemet sig
Ændringer på anlægget for nylig

Kontakt evt. din lokale vandforsyning - det kan ske de har rodet med nettet i nærheden af dig. Hvis dit hus ligger højere end de omkringliggende, søger luftlommerne ind i dit system.

Der er mange muligheder.

MVH Per M. Friis

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej igen.

Huset er bygget i 1952, men er blevet totalt renoveret i 2002.
Der er blevet lagt gulvvarme i køkkenet. og installeret et nyt oliefyr.
Huset ligger 15 km fra skive, så her er temmeligt fladt.
Det kan godt tænkes at du har ret i det med lækagen, men hvordan finder jeg den?

Tak smile

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Hvor er dit problem ?

Er det koldt vand ? Er det det varme vand ??
Er det hele tiden eller kun engang imellem ??

Får du vand fra et offentligt forsyningsselskab ?? Eller har du egen boring og vandværk ??
Har du spurgt den tidligere ejer om det er noget han har oplevet også ??

Er det et offentligt forsyningsselskab så spørg dem om de haft flere brud på ledningen eller andet reperations arbejde ?? Og se om det passer med hvor du har haft luft i systemet. Luften kommer fordi der er trængt luft ind i rørene. Når rørene skrues sammen vil denne luftlomme ligge i røret og kompromeres af vandtrykket i rørene. Når så luften slupper fri får du den oplevelse du beskriver.. I større eller mindre grad.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hej.
Der er desværre hele tiden luft i vandet, og det er både det varme og det kolde vand.

Vil nu kravle ned i kælderen, og se om jeg kan finde noget der.

Mvh. Jan

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Annonce
hej.
en muglighed er at du hurtigt finder di sikkerheds ventil den sidder på tilgangen til varmvands beholderen prøv at få den til at åbne .
håber det er en mulighed
citat:
Oprindeligt indsendt af Ford Eco:
Min kæreste og jeg har lige købt hus, og har efter godt 14 dage fået luft i vandet. Der kommer så kraftige prust, at vi for anden gang er nødt til købe et nyt brusehåndtag. Skidtet flækker simpelthen i samlingen.

Hvordan slipper jeg af med luften i vandet? frown



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad siger sælgeren ??

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hej allesammen.

Efter at en lille snak, med sælgeren. Indrømmede han, at det var en ting, der ikke stod i tilstandsrapporten.
Så det bliver ordnet via vores ejerskifteforsikring, og smeden kommer i dag kl 14.
Så uanset hvor gammelt et hus er, er det en god ide, at få en ejerskifteforsikring, også selv om advokaten siger, at det ikke kan betale sig.

Tak for hjælpen til alle.

smile smile smile

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Hej smile

Og hvad var problemet?

Mvh
ThomasB
så fulgte du aligevel rådet om at spørge sælger !!!

Held med reperationen..

Venligst Njord wink

MVH Njord
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis