Skifte bremseklodser

Hej,

Jeg er ved at skifte bremseklodser på min Fiat Ulysse, men har fået et problem med stemplet, det er kørt temmeligt langt ud og jeg kan ikke få det retur, har prøvet med en skruetvinge, men er også i tvivl om jeg bare kan tage fat.

Det er på baghjulene, kan det have noget at gøre med håndbremsen?, eller skal jeg bare have fat i den store skruetvinge?

Mvh

Klaus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Klaus,
Nogle typer kalibre skal skrues tilbage - eks. Alfa Romeo - så det er måske der dit problem ligger ?
Mvh
Vangsøe

Vangsoe
på de fleste kalibere der kan skruges tilbage er der to eller fire huller i stempel fladen hvor du skal putte et specialværktøj ind og dreje stemplet tilbage værktøjet kan du købe ved thansen eller andre steder hvor de forhandler bil dele der er også nogle stempler med en umbrakko i stempel fladen de kan også skruges retur.
ps. husk at fjerne låget til bremsevæsken og kontroler væske standen bagefter
Hej Klavs.
Når du har skiftet klodser, og har grovjust. stemplerne tilbage, så du kan få kalibrene mont., så gør dig selv en tjeneste når du skal justere din håndbremse (som du typisk skal gøre ved at trække den an og slægge igen og igen). Før du begynder med alt det der - træd fodbremsen ned og HOLD den nede alt imens du justere din håndbremde som jeg skrev tidligere, du vil ALDRIG få noget godt resultat hvis du ikke gør dette. Ved det af bitter erfaring fra en SAAB 99, det er det samme system - her er virker håndbremsen bare på forhjulene. Held og lykke
Michael
Tak alle for de gode råd, der er 2 hakker i mit stempel, og jeg prøvede først at skrue den retur, dette virkede ikke, satte derefter en skruetvinge på, samtidigt med at jeg skruede, dette virkede(den var åbenbart gået ud af gevindet)

Skiver og klodser er skiftet og alt virker perfekt, og jeg har sparet min. 2000 i forhold til hvis jeg havde kørt den på Fiat værkstedet biggrin

Mvh

Klaus
Super, det er jo altid dejligt at spare penge - og så ovenikøbet at gøre det selv, perfekt.
Jeg kom til at stave dit navn med v istedet for u, det er jeg ked af, ha` en fortsat god jul og godt nytår.
Hilsen
Michael
Hmmmm.
Kan ikke lade være med at tænke på at når nu stemplerne har været for langt ude, har der sikkert samlet sig lidt skidt både under stemplerne, samt langs siderne uden for gummistemplerne, så du har da selvfølgelig gjort stemplerne rene, samt skiftet væske ikkkkk. ???? Her tænker jeg bl.a. på kogepunktet, samt skidt i væsken.
Mvh autoole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis