Luft i vandet.

Min kæreste og jeg har lige købt hus, og har efter godt 14 dage fået luft i vandet. Der kommer så kraftige prust, at vi for anden gang er nødt til købe et nyt brusehåndtag. Skidtet flækker simpelthen i samlingen.

Hvordan slipper jeg af med luften i vandet? frown

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Min kæreste og jeg har lige købt hus, og har efter... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen.
Smeden siger, at der er en pakning, der er på alder med Holger Danske, i en af rørsamlingerne, og at det er der at luften luften kommer ind.
Om det passer ved jeg ikke. Han kommer nemlig og laver det i morgen.

Men tak for hjælpen.

Mvh. Jan

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Først og fremmest; Tillykke med "solstrålehistorien" smile

Din konklusion omkring ejerskifteforsikring holder vist ikke hele vejen - dels er det et enkeltstående tilfælde, dels betalte du nok mere for forsikringen end forsikringen betaler til smeden, eller...?
Jeg tror slet ikke, den behøver dække, når sælger (bevidst?) har undladt at oplyse om en kendt fejl, men det er jo ligemeget, hvis du har fået en flink behandler smile

Er der nogen, der ved, om forsikringsselskaberne er blevet "blødere" omkring ejerskifteforsikringerne - specielt i starten var indtrykket fra medierne, at de altid fandt et smuthul, selv i sager, der for menigmand var åbenlyse.

Husk i øvrigt at sikre dig, at smeden har VVS-autorisation.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Desværre for dig er der nok en selvrisiko der er større end det smeden skal have !
Men måske er det ikke kun pakningen når han nu kommer igang !! Gamle pakninger - gamle rør !!

Men når sælgeren har indrømmet at have fortiet må han til pungen og betale, mindst selvrisikoen... Men proceduren er nok at det i første omgang er betaler og så siden måske prøver at få pengene hos sælgeren..

Men ring til din advokat og hør hvad han siger. Du har betalt for dette i forbindelse med hushandlen, hvis du har valgt at bruge en advokat altså..

Venligst Njord wink

MVH Njord
citat:
Oprindeligt indsendt af Ford Eco:
Hej igen.
Smeden siger, at der er en pakning, der er på alder med Holger Danske, i en af rørsamlingerne, og at det er der at luften luften kommer ind.
Om det passer ved jeg ikke. Han kommer nemlig og laver det i morgen.

Men tak for hjælpen.

Mvh. Jan



Det lyder spændende med dit råd fra smeden.

Hvis pakningen er så gammel, at luften kommer ind i rørene, hvorfor kommer vandet så ikke ud først?

Her i Nordjylland er der generelt højere tryk i vandrørene, end der er uden for.

Tror du ikke smeden er i færd med at pelse dig?


Mvh.
bodker

Hej med jer.

Sælger betaler. Hvorfor ved jeg ikke. jeg spurgte ham bare om det var noget han havde kendt til, imens han havde boet i huset. Hvilket han indrømmede, og sagde derefter, " hvis det koster, så betaler jeg."
Smeden var der, og hans kommentar var, Det tager ikke mere end 10 min, så det finder vi ud af.
Ang. vandtrykket, aner jeg det ikke. men jeg kunne forestille mig at han kommer til at skifte ventilen også. Da det er den at det er galt med. Jeg kan høre den 'syder'.
Men ellers tak til jer allesammen.

Mvh. Jan smile

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Annonce
Jeg glæder mig altså kraftigt til at læse den videre føljeton på den her sag!

Det er før set, at pakninger og samlinger- og plastrør for den sags skyld- ikke er diffusionstætte! Dvs. at luft kan trænge igennem f.eks. rørvæggen uden at vand trænger ud.

Ofte skyldes den slags, at vandet går i forbindelse med f.eks. anoden i varmtvandsbeholderen hvorved ilt frigøres. Her er der dog typisk også en fæl lugt!

Jeg håber, at du kommer tilbage med resten af historien!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
citat:
Oprindeligt indsendt af vvs'eren:
Jeg glæder mig altså kraftigt til at læse den videre føljeton på den her sag!

Det er før set, at pakninger og samlinger- og plastrør for den sags skyld- ikke er diffusionstætte! Dvs. at luft kan trænge igennem f.eks. rørvæggen uden at vand trænger ud.

Ofte skyldes den slags, at vandet går i forbindelse med f.eks. anoden i varmtvandsbeholderen hvorved ilt frigøres. Her er der dog typisk også en fæl lugt!

Jeg håber, at du kommer tilbage med resten af historien!



Dette indlæg forklarer meget.
At zink anoden reagerer med ilten i vandet, hvorved ilten frigøres ved spaltning, og kommer ud af vandhanen som "luft"
Jeg tror ikke på, at udefra kommende luft kan trænge ind i et vandrør under tryk.
Vandets spaltning i ilt, og kommer ud som "luft" giver jo også samme resultat for den stakkels vandforbruger.


Mvh.
bodker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis