Afgifter osv. på gamle amerikanerbiler?

Hejsa, jeg overvejer at købe en bil fra usa og ville høre hvordan det ser ud med afgifter, registrering, ja, hvad det vil koste mig ud over selve bilen?
Jeg har kigget rundt på nettet, men har ikke kunnet finde noget konkret og håbede I måske kunne hjælpe mig cool
(Det drejer sig om en dodge charger fra '70 - '72, eller en ford mustang gt 350 fra '69, eller en hemi fra begyndelsen af 70'erne. prisen bliver mellem 60.000 og 100.000.)
Håber I kan hjælpe mig, har søgt så jeg snart er helt grøn i hovedet smile
Med venlig hilsen og på forhånd tak
Rasmus Andersen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis bilen er mere end 35 år gammel koster den en vis procentdel af prisen som ny ab fabrik, dvs uden reg.afg.
Jeg gav ca. 18.000 for min 1967 Mustang conv. 289 cui. Så kan du selv lægge til eller trække fra.
Du kan finde priserne på www.skat.dk under borger, motor, vurderinger. Slå di pup up killer fra!
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

Der er temmelig stor forskel på en Mustang og en Charger. Sidstnævnte er temmelig meget dyrerer (i afgift men husk at det kun er en brøkdel af det det koster at få en amerikanerbil på gaden).
Hvis bilen er over 35 år gammel beregnes afgiften udfra nyprisen i Danmark på salgstidspunktet. Hvis bilen ikke har været solgt, hvilket Chargeren ikke har, udregnes prisen udfra den amerikanske pris sammenholt med priser på tilsvarende Danske.
For 4½ år siden betalte jeg godt 23k for en 68er Charger, en Mustang fra samme år koster ca. 15-18K
Vil meget nødig skuffe dig men leder du efter en Charger til 100k kan jeg godt forstå at du er helt grøn i hovedet. Du finder ikke en gang et rimeligt projekt til de penge.
Det er mange år siden verden så sådan ud.
Mustang er (guderne må vide hvorfor) blevet kult, så der skal du i hvert fald også op med 100k for at få noget i rimelig stand. men SLET ikke en GTer. Husk transport, afgift og syn oveni. Ofte kan undervognen være råden uden det kan ses, amerikanerene har et andet forhold til rustfri end vi har.
Ganger du med 2 er du ved at være i nærheden af en ordentlig Charger men SLET og OVERHOVEDET ikke HEMI.
Yderligere skal der ofte laves bremser, lys osv. så det er ikke bare lige, men det er fedt når man ruller, for det gør jeg om sommeren, så jeg ved det!
Summa Sumarum. Du kan være heldig at finde en Mustang i den prisklasser der er OK, Både her i DK og over there. men hvorfor tror du folk i USA sælger på e-bay eks. når de også koster mange penge derover? Det er nemt at skyde en bundråden øse af til en der falder for prisen på en flot bil og ingen mulighed har for at tjekke den.
At tro en Charger og endog en HEMI er opnåelig, eller en GTer til 100k kan bedst beskrives som uvidenhed, da jeg ikke vil træde dig fra knæet og ned. Lige de biler du beskriver er dem der stiger mest i USA for tiden 20-30% om året, så der er enormet langt fra dine drømme til virkelighed. Beklager, men der er fakta.

Men nu var det afgifter der oprindeligt var ???

Mustang 15-18K
Charger 23-25K

Kig på:

smallblock.dk her er mit brugernavn 383CI
american-dreamcars.dk Den importør der fandt og importerede min og den største i Danmark. Se evt. under hjemtag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis