fugning af bred fuge

hej

jeg har sat et nyt plastic vindue i mit værksteds gavl. vinduet passede ikke helt til murhullet, så der er ca. 5-6 cm fuge på hver side. Der er pu skum i fugen nu. Hvordan fuger jeg så bred en fuge? foroven og forneden er fugen 2 cm, så det er intet problem... Synes bare der skal bruges meget silicone, og det blir svært at styre..

morten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
havde tilsvarende problematik da en dør blev sat i. Løsningen for mit vedkommende var nogle trælister - da tømren ikke ville anbefale fuger over 25 mm. Og 5-6 cm er godt nok meget
Hej Boso.

Du har det nok som mange af os andre, eller i hvertfald mig.

Min kone kører rundt med reklame for LDS, og hendes nummerpladebelysning bag på nummerpladen er rustet fri, så den hænger, og helt ærligt gider jeg ikke rode med biler mere. Det gjorde jeg i 20 år, og det var så det, men jeg elsker biler fortsat, men ikke at ligge inde under en dryppende vogn med sne og skulle svejse. Det er slut for mit vedkommende. Og hun smed i øvrigt mit svejseanlæg ud uden min godkendelse, da det havde stået ubrugt nogle måneder (efter hendes mening 6 år) og jeg ved ikke helt om hun har ret smile så jeg kan jo ikke gøre noget andet end hvis der kommer flere kommentarer at fjerne streameren.

Enhver tid har sin tid, og den kan man senere nyde, for man har jo prøvet alt det man gerne ville, og så nyder man til gengæld alle dem der nu skal igang med det samme. Nydelsen er den samme, og man fornemmer lige hvordan de har det og tvivlen og troen på egne evner, men næsten altid viser det sig at være unødvendige problemer, hvis man har forberedt sig godt. Og heri ligger hele glæden ved at have prøvet det.

Og det gælder også fiaskoer som man vel og mærke har lært af. Ellers ikke, men sådanne kan man ikke huske, jeg kan i hvertfald ikke ... wink

Og det en den gamle redacteurs ret, til lige at give en kommentar, selvom den ikke er absolut relevant for emnet, men dog en der er tænkt over.

God jul til jer alle i dejlige LDS-kammerater!

Mvh. JørgenE
I stedet for trælister ville jeg skære et par strimler eternit og sætte op - suger ikke fugt i samme grad og passer i min verden bedre med plast-vinduer.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis