Knase knirke gulv...

Hej, jeg har taget det gamle parketgulv af, der skal nyt Pergo på. Nedenunder er der spånplader, på strøer formoder jeg. Disse spånplader knaser eller knirker en del visse steder. Pladerne er limet sammen, sømmet fast, og spartlet jævne.

Er der en smart måde at få knaseriet til at stoppe??

PÅ FORHÅND TAK
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jakob

Jeg mener, uden at jeg vil hænges op på det, at gulvet giver sig pga at pladerne arbejder op og ned. jeg mener at der "bare" skal skrues nye spånskruer ned, der hvor de nu er sømmet. Det kan måske også være at du kan komme ind og stoppe noget pap el murpap imellem strøerne og spånpladerne?

Håber at det hjalp lidt

Med venlig hilsen

NTvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Ntvede har nok ret. Soem er ikke det bedste til at holde pladerne nede, proev med en haandfuld skruer, de traekkes ikke saa let op som soem.
Noget andet er lim, og her er mit problem at jeg ikke aner om det produkt jeg taenker paa kan koebes i Danmark.
Jeg har selv faaet anbefalet noget specielt tyndtflydende og expanderende lim som man fik i en lille injektionssproejte, man borede saa et tyndt hul ned til stroeerne og sproejdede limen derned. (det er nok meget lettere end at faa murpap derindwink ) Naar limen var toer holdt spaanpladerne op med at knirke mod stroeerne

Karsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svarene...
men...
Kom til at tænke på.... kan man drysse kartoffelmel ned...? det burde da kunne stoppe knirkeriet? Nemt ihvertfald cool rolleyes
Men tror lige jeg prøver at skrue en masse skruer i først.
Hej igen

Kan du ikke skrive tilbage på dit indlæg, når du har løst problemet. bare for nygerrighedens skyld

god arbejdslyst

NTvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Citat fra KarstenCan

Ntvede har nok ret. Soem er ikke det bedste til at holde pladerne nede, proev med en haandfuld skruer, de traekkes ikke saa let op som soem.
Noget andet er lim, og her er mit problem at jeg ikke aner om det produkt jeg taenker paa kan koebes i Danmark.
Jeg har selv faaet anbefalet noget specielt tyndtflydende og expanderende lim som man fik i en lille injektionssproejte, man borede saa et tyndt hul ned til stroeerne og sproejdede limen derned. (det er nok meget lettere end at faa murpap derindwink ) Naar limen var toer holdt spaanpladerne op med at knirke mod stroeerne


Lim

Jeg har interesse i at høre lidt mere om den omtalte lim. Kan du uddybe det lidt (fabrikkat o.l.)

Mvh

AKK
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jeg havde engang et parketgulv der knirkede meget når man trådte bestemte steder, en dråbe ceyanalit fik det til at forsvinde med et tryleslag ,NB virker kun hvor de to parketstave gnider tæt op af hinanden. og brug kun helt tynd lim ,den skal suge ned mellem stavene.
MVH Niels
Nielsp : der er ikke parketgulv på nu, det er spånpladerne der knirker.

Jeg har prøvet at skrue et knasende område fast i strøerne nedenunder, men det har ikke hjulpet, lissom kartoffel-mel heller ikke har nogen virkning...

Skal der flere skruer i, eller skal jeg opgive og leve med det?
Citat fra nielsp

jeg havde engang et parketgulv der knirkede meget når man trådte bestemte steder, en dråbe ceyanalit fik det til at forsvinde med et tryleslag ,NB virker kun hvor de to parketstave gnider tæt op af hinanden. og brug kun helt tynd lim ,den skal suge ned mellem stavene.
MVH Niels


Mer lim

Hej Niels

Tak for svaret, men er du sikker på at produktet er stavet korrekt, jeg kan ikke finde noget på nettet.

Mvh

AKK
Kunne det ikke tænkes, at det er strøerne som har mistet opklodsningen og skal have en støtte skruet ned oven fra?
Et eller andet sted har jeg set, at man kan få nogle specielle skruer til det brug.
Jeg har også fået lidt af det kval, men har endnu ikke orket at gøre noget ved det.:-(
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også