Knase knirke gulv...

Hej, jeg har taget det gamle parketgulv af, der skal nyt Pergo på. Nedenunder er der spånplader, på strøer formoder jeg. Disse spånplader knaser eller knirker en del visse steder. Pladerne er limet sammen, sømmet fast, og spartlet jævne.

Er der en smart måde at få knaseriet til at stoppe??

PÅ FORHÅND TAK
Hej, jeg har taget det gamle parketgulv af, der... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så har jeg fået lagt parketgulv ovenpå spånpladerne, det har hjulpet en del, idet knirken er blevet støjdæmpet.
(det skal lige siges, at spånpladerne ikke giver sig, de knirker bare)

jeg lever med det wink
Ja, ok så kan det være ligemeget.

Vi havde tilsvarende problem, og prøvede med noget der hedder "Jyllinge-skruen" Den sættes i gennem et hul ned på betonen og spreder sig ud, og når man så strammer den op, afløser den så og sige strøen som er sunket.

Efter nogle år blev vi dog enige om - ikke på grund af dens effekt - men da der kom flere og flere steder, at skifte det helt ud. Denne gang blev strøerne afklimatiseret, altså lå i rummer flere dage, klodset op efter alle kunstens regler, og spånpladerne blev limet og skruet fast, og nu var det perfekt.

Morale: det andet er kun en nødløsning.

Samtidigt fik vi isoleret korrekt, så der ikke var "helligdage".

At vi så i dag har hele lorxxx brækket op på grund af vandskade, skal ikke komme gulvet til skade. I et hus fra 1972 SKAL man skifte kobberrør når man alligevel har gulvet oppe. Nu bor vi til leje mens hytten bliver ordnet.

Og det er ret så rædselsfuldt, at være væk fra alle sine ting i 3 mdr. kan jeg sige.
Der er kun gået 1 måned indtil nu til affugtning.

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også