køb af træ i sverige

er der nogen der kender addresser på savværker i sverige hvor man kan hanle privat
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke huske nogle adresser, men jeg har "nydt cigaren".
Jeg købte 3-4 tons gulvbrædder i 1995.
Da de landede her på matriklen, viste det sig at de ikke var endenotede!
De var heller slet ikke tørre nok til at bruge som gulv
Der, hvor de endnu ligger fremme som gulv, har jeg 5-6 mm mellemrum, der samler skidt som bare pokker
Jeg er fiks og færdig med at købe på svenske savværker.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis det handler om byggeri i Sverige, for det fremgår ikke hvad det er du efterspørger træet til, så er Räppe Såg & Hyvleri en mulighed. Altså, det jeg mener er at det koster at transportere træet, så det skal vel være i nogenlunde nærhed af hvor du skal bruge træet!?

Hos Räppe Såg & Hyvleri handler jeg meget til mit byggeri i nærheden af Åsnen, 40 km syd for Växjö. Räppe Såg & Hyvleri ligger der hvor man ankommer sydfra til Växjö ad hovedvej 23. De er skide søde og har nogle gode priser. Selvfølgelig skal man bruge tid på at kikke brædder og sortere, når man handler, men jeg har fået godt træ til fornuftige priser.

Se deres hjemmeside: http://www.rappesag.se/

Sådan generelt har mine undersøgelser vist at de udskæringer der bruges mest i Sverige er billigst i Sverige, mens de udskæringer der bruges mest i Danmark kan findes bliligst i Danmark et sted.

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Vi har i flere omgange købt træ i Sverige med held. En hver by med respekt for sig selv har et savværk, så du bliver nødt til at være mere specifik med hvad du skal bruge.

Du kan med held, hvis du ikke skal bruge så meget, købe på et byggemarked i Sverige, alene her kan du sparer en hel del.

Vi har rigtig gode erfaringer med begge løsninger.

Fortæl hvad du skal bruge, så vil jeg meget gerne være behjælpelig.

Kan du forstå/tale svensk? Du skal ikke langt op i Småland for de ikke forstår dig på en telefon!

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk



Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis