problemer med at sikre netværk

Hej Alle

Jeg har for et par måneder siden købt et trådløs router ude fra A-Z, som virker ubeklageligt. mit problem er bare at folk i området stjæler min forbindelse, så min hastighed bliver utrolig langsom. jeg har prøvet at lave en sikkerhedsnøgle/ aktivering, men jeg kan på ingen måde komme i kontakt med routeren.
Det skal lige siges, at jeg ikke har forfærdeligt meget forstand på den. Det eneste jeg ved, er at den skal "pinges" (hedder det ikke det) i min webbrowser, men når jeg taster den medfølgende ip adressen ind, fortælle den bare at siden ikke kan vises. Jeg har også prøvet at forbinde routeren med min pc, gennem et kabel. Ligeledes uden held.

Nogen der kan hjælpe, eller skal jeg ud at købe en ny. I så fald, hvilken en anbefales så?

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen

NTvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit gæt kunne være, at "ham" som stjæler din forbindelse samtidig for en ordens skyld har lagt sit eget password ind i routeren. Inden du kaster den bort, så kig lige i vejledningen en gang til - bl.a. om hvordan du kan resette password. Jeg går ud fra, at du har prøvet at frakoble den fra nettet, og at du stadig ikke kan komme i kontakt med den? (Ellers prøv lige at spørge i forretningen )
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Så kan jeg sige, at min NETGEAR har både en mulighed for at lukke specifikke trådløse enheder ind, samt en resetning af evt. "glemt" password. Prøv lige at spørge dig for der hvor du har købt den - eller via en manual, og hvis du har ret i, at din router slet ingen sikkerhed indeholder, samt, at du holder den halve by med trådløst internet, så må du jo købe en anden, eller acceptere forholdet. Jeg TROR bare, at stort set alle den slags billige enheder inderholder samme grad af faciliteter (det er incl. min egen)
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hvis det blot er et par måneder siden, at du købte den, må der stadig være garanti på routeren.

Du kan jo prøve at pinge den, men det gøres i et DOS-vindue, hvor kommandoen 'ping' efterfulgt af addressen skulle give et svar tilbage.

Desværre nævner du end ikke fabrikat og da slet ikke model, så det er ret vanskeligt at sige, om der skulle være nogen sikkerheds features indbygget, men jeg har aldrig hørt om en uden.

Prøv lige at gå manualen igennem, for jeg er ret overbevist om, at du laver noget galt.
problemet er, at jeg slet ikke kan komme i kontakt med routeren. og der er ingen sikkerhedsaktivering, så det er ALLE der kan benytte sig af det...

Med venlig hilsen

NTvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Hvis routeren har indbygget switch (flere netværksstik) så prøv at koble din pc til med et kabel, åben en browser og skriv følgende https://192.168.1.1 jeg formoder at ip adressen er 192.168.1.1
Når du har indtastet den rette adresse så vil du få kontakt til den, du kan så herfra konstatere om nogen har ændret password og brugernavn.

Med venlig hilsen

HSO
Annonce
Kan du gå på nettet gennem routeren?
Og har du msn messenger? så send mig en besked så kan jeg hjælpe dig over messenger.
Der er nemlig for mange muligheder at tage højde for, især når man hjælper i et forum.
mac filtrering på routeren så er problemet løst med at andre kan koble sig på uden man selv har lagt den pågældende enheds mac adresse ind i routeren.
sikkerheden på wifi bør være wpa2 aes
samt kode på ssid 
Jeg tror, at du overvurderer spørgerens tålmodighed. Det er over 13 år siden han havde problemet!
  Ups ja det kan jeg godt se, vi må håbe problemet blev løst

ærligt jeg havde ikke lige studset over datoen på spørgsmålet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis