230V i antenneledning napper hpfi

Hej derude

Jeg er lige flyttet i en ny lejlighed hvor jeg sammen med overboen deler antennesignlet tdc kabeltv, det kommer fra vejen ind i en splitter og videre til div. stik (3stk) hos mig og op til ham(3stk).

Problemet er at når jeg forsøger at sætte min computer via hdmi fra grafikkortet til lcd tv, og så samtidig antennestikket ryger mit hpfi (fase til jord) er ellers sikker på ikke at have boret så skævtconfused

Hvis jeg har comp tilsluttet og ønsker tv skal jeg tage hdmi kablet ud, dernæst AC stik til tv. sætte antenne stikket i også AC til tv igen så er der ingen problemer.

resten af setuppet(xbox, reciver,dvd+tv) fungerer som det skal. Problemet opstår altså først når comp og tv skal forenes.

Har selv et par ideer men ved ikk om det er helt hen i vejret?;

evt. at jorde "skærmen" på antenne signalet/comp( ved dog ikk om jord er frit tilgængeligt hos mig) og hvordan det praktisk skal gøres

eller sikre ens potentiale mellem pc og antenne stik ( kan skærmen i antenne signalet flyttes til pc og vil dette overhovedet hjælpe?)

Har læst at en evt. DC bro 230VAC-24Vdc fra netdelen skal klippes; men er det ikke kun via antenne fra taget??

Nogen der evt. har oplevet noget lignende og har et par gode løsningsforslag i baghånden?

Håber i kan forstå og hjælpe

på forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey!!
Er der jord i begge stikkontakter? (Den til pc og den til tv)

Normalt er det en jord + Nul der slår HpFI'en er det en fase + jord, snupper den også gerne en sikring...!!
Men hvorom alting er, skulle skærmen på antennesignalet gerne være forbundet til jord internt i apparatet!

Kan ikke umiddelbart se hvad problemet skulle være. Lad os høre nogle af de andre...!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg tror problemet ligger i strømforsyningerne... Det er et problem med alt den elektronik.

Du skal prøvet at sætte jord på din pc, du kan sikkert ikke gøre det på dit tv.

Du har jord i køkkenet, prøv at lave en ledning til kabinettet af din pc.

Hvis du har fjernvarne.... Så kan du prøve at sætte den til jord på din PC (nu kommer der sikkert en masse larm fra de andre.... hihihihi)

Den vil også virke som "jord".. Men er det ikke... Havde man problemer med din pladespiller i gamle dage kunne det bruges.... smile

Går HPHI'en går det hele er slukket? eller samler du stikkene når det hele er tændt? Kan du koble HPFI'en ind igen når det hele er samlet... ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis