Skære i granitfliser?

Hvad bruger man til at skære i granitfliser., er der nogle som ved hvor man kan leje/købe sådan en på fyn?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En alm. fliseskæremaskine med en diamantklinge er udemærket, den kan købest i silvan, bauhaus og måske Harald Nyborg for 300-500 kr.

Hvis det er småting du skal skære, så kan du nøjes med at købe en diamantklinge til din vinkelsliber, den kan du købe i Harald Nyborg

Mvh

Klaus
En vådskærer er nødvendig hvis du skal skære mere end bare nogle få fliser. Skiven slides op alt for hurtigt, hvis man laver tørskæring. Jeg købte en Einhell vådskærer på ben (så den er i ståhøjde) i Tyskland til 700,- (koster 1100-1300 herhjemme alt efter om der tilbud eller ej).
Det var nu også en vådskærer jeg mente(har i øvrigt aldrig set en tørskærer!)

Der er ingen grund til at køre til D efter en "vådskærer" den få stadig til mellem 300-500 for de billigste herhjemme i DK. De er iøvrigt gode nok til at skære granitfliser til et gulv på min 40-50 m2 på en klinge

Mvh

Klaus
Den kan lejes hos fk og hos delpin mener jeg. Der får du en større og lækker mpdel der bare virker. Jeg har selv lige lagt gulv af granit og lånte i den forbindelse en flisermurers vådskærer, det var en fornøjelse at benytte.

Et andet godt råd er at lave nogen prøveskæringer med den så du er sikker på hvordan den virker og hvor nøjagtigt den skærer.

Samt en fed farvelade blyant blå eller gul eller noget til at mærke stumperne op med.

Rasmus

www.killerbeast.dk/bad/ <- nu er der ikke længe til det skal prøvekøres.
Hej Spotvvs!

Tørskærer = vinkelsliber med diamantskive
Jeg har slidt 1 af de små vådskærer op (skiver+motor) på at lave 30 m2 granitgulv. Den store vådskærer med større motor og større skivediameter er meget bedre - den har pumpe til vandkøling, hvor de billige kun har 1½ cm af skiven dyppet i vand. Så hviken man skal vælge er afhængig af opgavens omfang.
Annonce
Hej ErikP,

Det er bare det jeg mener, at en lille fliseskæremaskine koster ca. 150 i døgnet for at leje, og du kan som regel købe den for under 500 kr. derfor kan det bedst betale sig at købe denne frem for at leje.

En lidt mere "proff" model er selvfølgelig bedre at arbejde med, og fås som regel med laserstyr, men den billige skærer efter min vurdering lige så godt. Og skal man bare lave el lille gulv på f.eks.25-30 m2 så kan der være bedre økonomi i at købe denne.

Iøvrigt er der jo 2 års garanti (i bauhaus op til 5 år på nogle produkter) så står motoren af, så er det bare at få den byttet til en ny.

Mht. skivediameter, så er dette ikke så vigtigt, det er rigtigt at en stor skive holder længere, men den er tilsvarende dyere når den skal skiftes.

Men det kunne da være sjovt at høre fra Bogo457, hvor stort et gulv han har gang i.

Mvh

Klaus
Det er ca 15cm2 gulv så det bliver nok en fra harald-nyborg til 400kr så må jeg jo så håbe at den holder til det, og evt til mit nu "lidt primitive" bad i kælderen (i det ene hjørne af et rum på ca 20cm2)hvor der kun er en håndvask med en gammel bruser på, der skal jeg havde sat nogle vægge op + en bruseniche, der har jeg så også lige et spørgsmål, afløbet er et monsterdæksel af 30cm i diameter som vaskemaskinen også lukker vand ud i, er der en let/smart løsning på det? det vil jo nok ikke være særligt fedt med et afløb fra vaskemaskinen i brusenichen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis