Trægarage

Da jeg skulle give mine gamle garagevægge træbeskyttelse regnede jeg lidt på udgiften og fandt ud af, at det ikke var meget dyrere at få nyt trykimprægneret træ på.
Det har jeg nu monteret, og det ser flot ud.

Men hvordan holder jeg væggene fine og lyse, som de er nu? Det må helst ikke være for dyrt, for så er jeg jo i samme situation som før.
Det er let at købe sig fattig i diverse smørelser i byggemarkedet, men er der ikke en billigere måde, når det er trykimprægneret træ, der ikke har jordkontakt?

Hilsen gh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Min nabo bruger koldpresset linolie.
Deres beklædning holder sig rigtig flot.

Mvh
ThomasB
Harald nyborg har to typer træbeskyttelse, en heldækkende, som ikke er en skid værd efter min mening, (jeg bruger Solignum (brifa) fra Bilka hvis det skal være i den prisklasse), samt en laserende, som er et udemærket produkt, prisen taget i betragtning. Den koster 159 for 2,5 liter. De har en "tryk-grøn" farve i programmet.
Men som Thomas også svarer er Linolie også godt, men trykimpreneret eller ej, så stoler jeg ikke altid på træ som skulle være behandlet for svamp og råd. Hvem husker at behandle enderne hvor man har savet. Et tværsnit viser at jo at produktet ikke er trykket særligt langt ind.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej

Jeg køber tit udemærkede produkter i "jem & fix". De har forskelling produkter som ikke er mærkevare og følgelig til en overkommelig pris.
Linolie er sikkert et godt produkt, men jeg har hørt om problemer, hvis man har benyttet olie uden fungicid.

mvh Anders Kruse
Hej smile

Det er rigtigt at man ikke skal bruge linolie uden fugicider. MEN det betyder ikke noget på trykimpregneret træ, da dette i forvejen er beskyttet. Linolien er kun til at holde træet, så det ikke tørre helt ud, og får en grim mørkegrøn farve.

Mvh
ThomasB
Rigtig mange tak for jeres svar !!

Jeg tror godt, jeg kender diskussionen om linolie. Det er svært at blive klog på, fordi der er så mange meninger om det.

Linolie havde jeg selv tænkt på, men jeg var meget i tvivl. Jeg har tidligere brugt almindelig linolie. Det var til en fordør af eg. Den holdt sig rigtig flot, og døren var meget lettere at holde end naboernes lakerede (rækkehuse, så alle døre var ens).

Jeg tror godt, jeg kan bruge linolie på garagen, og jeg har jo nu den erfaring, at det er billigere at skifte træbeklædningen ud, end at smøre med alle de dyre midler.

Træet købte jeg forøvrigt i Silvan. Min erfaring er, at de er billigst. Kvaliteten er sikkert ikke god, men når det kun er en carport beklædt med træ, er det jo ingen grund til at ofre super kvalitet.

Som tak for jeres svar kan jeg måske give en lille erfaring videre.

I min carport er der fliser på jord. På taget er der plast. Selv om der er fin udluftning under taget, var jeg tit ude for, at det dryppede med kondens fra taget. Da jeg renoverede mit køkken, smed jeg mit gamle vinylgulv oven på fliserne i carporten. Siden har jeg aldrig haft problemer med kondens. Jeg forstår det egentlig ikke, men jordfugt må altså også have meget betydning.

Hilsen

gh

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak GH -

Du er en rigtig LDS'er, der også giver noget tilbage til siden, og tak for det.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også