Scart-kabel

Vi opdagede at det nyindkøbte lydanlæg osse kunne vise DVD-film, men det står et stykke fra fjerneren.
Jeg var så ude for at købe et scartkabel på 7 meter. Det havde de ingen steder, men tilsidst blev jeg henvist til en elektronikbutik, og her havde de det heller ikke. MEN, de kunne tilbyde et kabel og 2 løse stik, og så skulle jeg bare lodde kablet på stikkene. Godt!
Jeg tænkte; jeg skiller bare det gamle kabel hjemme i kassen ad og kigger forbindelser. Fint, og billigt var det heller ikke.
Men kablerne ligner slet ille hinanden. Det gamle er bare en hel masse forskelligt farvede enkelttrådede ledninger, men det nye, dyre er flere forskellige typer ledning, se billede af det nye.
På kablet er trykt: -Bedea Germany Scart U-EN 50 049-
Jeg er lidt ude på dybt vand, men jeg har sagt at det kunne jeg da sagtens klare.
Er der nogen, der kan hjælpe mig med en tegning, som tydeligt viser forbindelser, -helst i farver.
Jeg glæder mig faktisk til at sidde i juleferien og lodde alle ledninger på de rigtige ben.

Venlig hilsen
Knud
Vi opdagede at det nyindkøbte lydanlæg osse kunne... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Knudr!

Undskyld det sene tidspunkt, men der var lige noget som tiltrak min opmærksomhed.

Det ser fornuftigt ud alt sammen. Beklager at jeg ikke nævte ben 21 ordentligt, men du har forstået det korrekt. Den sidste flertrådede skal også forbindes til ben 21. Normalt er det ikke nødvendigt at krydse skærmen, da de fleste apparater har fælles stelpunkt. Forskellige længder af stelpunkt-printbaner giver brum og støj, som enhver der har leget med forstærkere har erfaret. Det samme gør sig gældende her, men ingen regel uden undtagelser.
Lige et lille hint. Hvis du oplever brum og/eller støj på signalet, kan du prøve at ”klippe” forbindelsen til folieskærmen, men kun ved DVD'en. Ofte har det en mærkbar virkning, især på lyden, - men desværre ikke altid.
Jeg nævnte afbryderen i ben 8 fordi det kan være irriterende hvis dit TV skifter om hver gang du betjener DVD'en, men det finder du hurtigt ud af.
Og med hensyn til dine motoriske evner, har jeg ikke de fjerneste betænkeligheder. Jeg er ret sikker på at du vil lave det til et rent 13-tal med pil opad.

Mvh. Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også