leje til drivaksel

på min ford fiesta fra 92 er lejet til drivakslen røget ( ved gearkassen ). jeg har forhørt mig hos thansen, krogslund og høyer, men de fører ikke reservedelen. er der nogen der kender en forhandler der måske ligger inde med en, ny eller brugt, det er lige meget.

 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmmmm.
Hvad får dig til at tro at det er lejet i gearkassen.????
Dermed mener du sidelejet, og er det tilfældet må du nok glemme alt om selv at skifte, da det skal justeres rigtigt op med shims. Det er med til at bestemme trædefladen kron/spidshjul, men de går næsten aldrig til.
Mener du derimod selve trækakslen, så køb en ved en hugger, den kan du nok selv skifte.
Mvh autoole
Kylle:

Det er da også en af de mere eksotiske reservedele, du har brug for dér - Høyer og T Hansen har kun de mest efterspurgte sliddele.

Prøv DOS Autodele på Nørrebro eller Autostumper.dk, dem har jeg begge gode erfaringer med.

Held og lykke og godt nytår.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hvis det leje er gået, er der så ikke mere i vejen med gearkassen?
Jeg ville nok finde en anden gearkasse. Det er jo en model, der er solgt (og ophugget) i store mængder.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej igen
Jeg kan ud af det du skriver forstå at du ikke er helt sikker udi gearkasser, så lad være med at begynde, Jeg foreslår også som HansW skriver, find en anden gearkasse, og husk at kontrollere koblingen, når du nu er derinde, og husk at forny pakdåserne hvor trækakslerne går ind.
Mvh autoole
jeg kigger hos de lokale huggere efter en anden gearkasse. det er nok det smarteste. jeg troede bare at det var et leje der var lige til at skifte, men det er det åbenbart ikke. en gearkasse er da til at finde ud af, uden at skulle kigge i en ordbog.

Tak for hjælpen

 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis