Rensning af fribord m. petroleum?

Jeg er den glade ejer af en hvid 18-fods glasfiber kabinebåd, som ser lidt nusset ud p.g.a.:

- Sort gummiafsmitning fra trailerens ruller.
- Vejtjære fra trailerkørsel.
- Gammelt snavs, der især samler sig i "porerne" på ruf og dæk, som ikke er glat og blankt som skroget er.

Jeg HAR fjernet "gul pest" med "Fribords-rens 505", som virker fortrinligt mod gul pest.
Jeg har også vasket båden medd "Bådshampoo 777".

MEN: Jeg har et problem med de 3 nævnte punkter.
Jeg har "Dantec Coat Renser", men er uvillig til at bruge det. Af 2 grunde:

- Selv om fabrikanten oplyser at produktet IKKE er slibende, holder min skibsproviant stædigt fast på at det ER slibende.
- Produktet skal smøres på med klud og poleres væk med klud, og så det er svært at forestille sig at det kunne "løfte" snavs op af porerne i ruf og dæk.

Så her er spørgsmålet: "Dantec Coat Renser" indeholder PETROLEUM.
Kunne man så ikke anvende børste og REN petroleum direkte på de flader, der skal "dybderenses", for siden at skylle dem rene og vaske/vokse/konservere?
Eller bør man afholde sig fra at anvende ren petroleum? Evt. hvorfor?

Gode råd om evt. andre (bedre) løsninger modtages også med tak.

Hurtige råd vil også være gode. Petroleumen står parat, og båden skal snarest til vinteropbevaring.

M.v.h.

Lars Jacobsen
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil nu anbefale dig at bruge det produkt som din skibsproviant siger der er slibe middel i, det er jo ikke sandkorn der ridser dit skiv men meget fint pibeler eller kridtpulver der bruges som slibe/rense middel. Det er godt og efektivt sammen med et halv spand "knofedt"

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis