afsyre murværk/pudse sokkel

Hej alle,

Jeg har fået af vide at man først skal afsyre sit murværk, og derefter pudse soklen, hvis man først pudser soklen og derefter afsyrer så kommer der hvide plætter på soklen fra syren.

Er dette rigtigt?

Mvh

Klaus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har nu aldrig set hvide pletter på sokkelpudsen efter syre, men der kommer tydelige spor efter syren i sokkelpudsen hvis det kommer på, så derfor syrer vi altid af inden vi pudser sokkel.

og husk endelig at vaske pudsen af med det samme hvis du får noget op på stenen, du kan ikke fjerne det igen dagen efter.

god fornøjelse.
Tak for det fine svar.

murerne har først pudset soklen, og derefter afsyret murværket, og nu er der er kommet tydelige "løbere" på soklen fra syren.

De har bare tænkt sig af afsyre soklen bagefter, for så kan man jo ikke se striberne fra syren.

Kan man bare gøre det, eller giver det problemer, eller andre misfavninger?

Mvh

Klaus
det kan man godt gøre hvis uheldet er ude, har ikke hørt om der er sket noget ved det, har osse selv prøvet at der kom et par løbere efter rep af murværk, har så osse selv afssyret sokklen, det er kalk syren opløser det er ikke cementen, så der sker ikke noget ved at de/du afsyrer sokklen.
Tak Elmanno,

Så er jeg mere rolig. Fik ellers givet dem et ordenligt møjfald i morges da jeg så alle løberne, godt de ikke kunne dansk.

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis